Powered by Jasper Roberts - Blog

Godmorgon Sverige!! (Tisdag)

08.40
Oj vad kul med era kommentarer hit och dit, och att ni överhuvudtagen sticker in huvudet till min lilla blogg... Efter att ha gått en runda, tittat på tv, pratat med Stockholm och ätitt kvällsmat med mamma o pappa var det då dags att plugga... Det gick.. Sådär,.. Jag somnade istället, ajdå

Så nu är jag uppe och MÅSTE och SKA börja plugga! Frukosten ligger redan i magen och kaffet rinner sakta ner för strupen.. Nu jäklars ska det vändas på kort!

Hörs sen
//J

10.12
Msnar med M nu.. Hon har genomskådat mig, att jag göra allt möjligt för att inte plugga.. Som alltid så behöver hon inte ens se mig för att veta vad jag tänker.. och då har vi inte setts sen i juni i fjol!! Sjukt... Men har man spenderat oräknigla (hur fasen stavas dee??!!) timmar i en V70 tillsammans under ett år så kan man varandra utan o innan ändå.. Hon skulle på dejt idag, good luck!! Du får ta med honom på sommarfesten om de blir något!!

Nej. NU ska jag plugga.

//J

12.01
JAG HAR PLUGGAT EN HEL TIMME I STRÄCK!!! Nu har jag gjort upp ett typiskt Johannaschema där jag skrivit ner exakt vad jag läsa, när jag ska läsa just det och EXAKT när jag ska ha mina läsraster idag. Det fungerar mycket bättre då. Denna timmen (11-12) har jag läst in alla instuderingsfrågorna (Tack L för att du skickade över de) och nu är det en hel timmes lunch! Tjohoo.. Mamma kommer snart hem med fisk (äter ju aldrig det annars så det ska bli aaasgott) och då ska vi sitta i solen och smaska och bli bruna..

Vi ett är det åter till plugget, då är det 40minuter med mina små lappa, 40 minuters vändande helt enkelt, det är ju bra för då får jag träning med... Efter det är det tjugo minuters rast.. Och så fortsätter hela min dag fram till i eftermiddag när jag ska ta Ds tips och sticka ut och träna lite golf med mommi... Jag insåg att jag hade 23.9 och inte 26,7 som jag trodde vilket = MINDRE SLAG i tävlingen.. ajdå. Men jag får träna för andra gången i år och sammanlagt 5e gången på typ fyra år. (Helt galet det där beslutet om att köra ner från Stockholm redan nu på lördag för att tävla på söndag..haha.. Vin kan hetsa en lite väl ibland). Så om mommi lyckas ta sig ifrån jobbet i tid idag (vilket jag ska SE TILL att hon gör) så ska vi cabba ut till EvGk och träna. Tjohoo.. Men då måste jag följa mitt pluggschema fram tills dess! (Tack till dig P som hejar och hjälper mig!!)

För övrigt är det alltså dags för flytten nu på torsdag.. Valborg kommer firas genom att packa och äta thai i lägenheten, och packa lite till.. Sen på torsdag ska vi lura upp mommi o poppi tidigt och hjälpa oss att bära ner allt till släpet vi hyrt för att så småningom köra typ sju, åtta timmar till Stockholm. Phu, kommer bli en lång dag men som tur e så är där mycket tid åt att läsa tidningar, min nya bok jag köpt ("Duktig Flicka") och leka billekar. R sa att lägenheten var jättejättefin när han var och såg den igår.. Gött!

Nu ska jag fälla upp min garderob (resväskorna) i vardagsrummet här hos mamma o pappa, så ska vi leva ett tag nu. Mamma o pappa sover för övrigt i något som vi kalla "garderoben", det är egentligen min systers rum som de har fyllt med alla sina kläder, skor och grejor nu när de renoverar hela övervåningen. De är ganska många veckor försenade (GRR!!!) så det är därför vi får bo lite trångt nu och min garderob blir MITT I vardagsrummet! Käckt hörrenii!

//J

Psst. Jag och E ska ha ett Kesomöte snart.. Jag gick med i hennes klubb för alla som är beroende av keso för ett tag sedan,, haha.. Kolla in hennes ursöta blogg på www.selme.blogg.se och berätta gärna för mig hur man klipper o klistrar ihop så fina repotage..

16.12
Jag har pluggat, lovar! Men nu är jag aastrött på det, kan inte allt utanoinnantill men vår lärare brukar prata mycket om helheten och att man kan motivera hur man tänker så jag tror jag ska klara det rätt bra ändå.. Men å andra sidan vet jag hur bitter jag kommer bli om jag inte sätter ett VG.. Piss, bäst att plugga lite till.. Igen..

Jag räknade riskvärdesmetoden innan och jag FATTADE!! Hihi, blir så där jätteglad när jag har fattat hur de tänker med räknegrejor!!!! Tjohoo...

Nä nu ska jag tvinga mig att vända på korten en sväng till, det är där jag fastnar. och sen blir det litta gooolf!!

//J

21.29
Klar. Jag har tränat golf med mamma och jag vann två puttingtävling! Tjohoo, träffade K där med som berättade att hon inte hade någon att spela med på söndag.. Attans, ville ju matcha hihi... Vi cabbade och sen handlade vi lite innan vi kom hem och åt kvällmat och kollade på Ugly Bettyy -snacka om feelgooooood avsnitt! Tjohoo. Har dock inte pluggat mer. Orkar inte. Det får gå som det går, jag känner i hjäääärrrrrtat att jag är en grym projektledare! Och det är mycket viktigare än en tenta!

Nu ska jag packa väskan inför imorgon

Nattinatt

Det är väl jag, eller?:

Go Go Go... Kör hårt nu!

Erica:

men tjenare fröken kajson! :) vad kul att det är du, josse talar alltid så bra om dig! :)

men åter till keso-mötet. när passar det dig? ;)

Erko:

tjenis igen! :) jo, det där med en sammankomst lät alla tiders! du får väl besöka oss i vackra hallsberg i sommar, höhö. där är det inget drag alls, men man kan ju ordna det ;)

förresten, bildkollagen gör jag i photoshop :)

monika:

måste bara säga att jag är STOLT ÖVER DiG att du överhuvudtaget har pluggat fast det har varit strålande solsken idag!!!

Lycka till vännen med pluggandet & flyttandet!
Hörs snart igen ;)

Kommentera inlägget här: