Powered by Jasper Roberts - Blog

Väntar in mörkret.. då blir det tentaplugg (Måndag)

image225
Denna katten finns i Barca, var tvungen att visa er!!

Jag sitter i Eslöf vid mammas o pappas dator och hittade denna bilder från när jag var i Barca i fjol, den här katten är lixom heelt grotesk!! Den är ful och söt och snygg och läskig samtidigt! Kolla in morrhåren lixom, de är gigantiska!! WOW!

Idag gick jag upp klocka fem, zzz... Det är tidigt för en sömntuta som mig att skutta upp men jag överlevde... Hade fem väskor som skulle tryckas in i bilen (Två av dem nästan lika groteskt stora som katten. Men bara nästan) och jag hade lovat R att köra honom till flygplatsen så han slapp ta den sjukt tidiga bussen.. Efter hejdåvinkivinket på flygplatsen körde jag till Eslöv där mamma mötte upp mig i nattlinne, herregud jag hade hunnit gå upp, käka, köra till flygplatsen OCH köra hem men klockan var ändå inte mer än 06.54 när jag stod på trappan. Phu, inte undra på att det har varit svårt att koncentrera mig på plugget idag :=)

Jag började de första timmarna här hemma med att duktigt börja skriva nya kort att vända på och försöka förstå allt som komma skall. Men sen tröttnade jag och gick ut och solade resten av dagen istället. Konstigt va? Nej kanske inte, solen ropade ju på mig där ute och jag ville inte göra honom besviken genom att sitta kvar här inne så jag la mig på terassen och slappade lite blandat med att gå in och försöka börja plugga... men varje gång slutade det på något märkligt vis med att jag såg ett avsnitt OC. Hmm..

Men jag vet ju detta med mig själv, jag pluggar ju myyycket bättre när det är mörkt ute och jag får sitta i ett litet rum med te och fokusera på mina små lappar. Så jag väntar inte mörkret helt enkelt. Det är det jag gör!  Sen ska jag vända och vända och vända på lapparna tills minst hälften sitter fastlimmade i pannan på mig (jag har ju faktiskt hela dagen imorgon på mig också... Undra om det blir sol då med? Isf får jag invänta kvällen då med).

Mommi o Poppi är på jobbet fortfarande, de skulle komma hem vid åtta ikväll sa de så jag kan slappa i soffan lite till innan jag bränner på med plugget... Fast snart börjar nog ångestkänslorna krypa i mig så att de tvingar mig att ta tag i det. Plugget alltså. Hmm

Idag fyller E år - GRATTIS!!! Hoppas du har en toppenloppenbra dag!! KRAM
image226

Nu kallar ångesten på mig, måste rusa!

Ciao!

//J

monika:

hahaha kan verkligen se det framför mig en totalt yrvaken Johanna som inte vill gå upp.
KLOCKAN FEM är otroligt tidigt!!!
kram

Kommentera inlägget här: