Powered by Jasper Roberts - Blog

Hemma i Eslöv efter en underbar dag med bästisarna!

Varje år får 7 000 kvinnor beskedet att de har bröstcancer.

Det betyder att var nionde kvinna i Sverige drabbas någon gång i livet.

Denna helg har jag fått ett tungt besked att en viktig person i min närhet har drabbats av bröstcancer. Ännu en. Det är med tungt hjärta som jag försöker se positivt på det. 8 av 10 kvinnor överlever tack vare framgångsrik forskning. Jag fortsätter att stödja Cancerfonden och just nu min Rosa Bandet kampanj. Gör det du också:

http://www.cancerfonden.se/sv/Rosabandet/Stod-oss/Olika-satt-att-ge/Starta-en-insamling/Insamlingar/?collection=1373


Idag har jag haft en ljuvlig dag med mina bästisar, var och en för sig. Jag började dagen med att väckas av mamma 07:30 (inte många andra som går upp så tidigt när man är ledig, de ni!!) för att ha vår traditionella mysstund i deras säng. Jag åt ingen frukost eftersom jag skulle bjuda N på brakfrukost lite senare men jag drack en kopp lyxkaffe och mös och snicksnackade lite.. Sen fixade jag till mig och gjorde brakfrukost till N och mig som vi åt 09-11:30. Såååå mysigt!!! Snick och snack och mys och sen tog vi en promenad i höstsolen till tåget för att åka till Malmö. N skulle jobba och jag skulle köpa en lika fin vit jacka/kofta till mamma!

Sen mötte jag upp E och åt en lunch på en restaurang som heter Tapas. Mysig men lite tråkig lunch.. Efter ganska lång myslunch med mycket prat (vi är rätt inne på mycket barn och uppfostran snack för tillfället, märkligt!!) så gick vi vidare till Kafferosteriet och fikade lite och fortsatte snacka (om annat än barn denna gån dock!) och skrattade hysteriskt hela tiden!!

SÅ underbart att få mycket tid med mina två pärlor!!
N ville fota mig vid trädet i EslöfI Malmö hejar de på mig!!

Sen tog jag tåget hem och mötte upp mamma för att dra och handla (kött för två middagar bland annat!! Mums!) och nu är vi hemma och ska förbereda middagen. R kommer kvart i nio så då ska jag hämta honom.. Så det blir väl IDOL och sen till att spela spel!! Jag har köpt hem ett jätteroligt spel som heter Med andra ord!

Hoppas ni har en bra fredag!
//FrökenKajson

Nea:

<3

Kommentera inlägget här: