Powered by Jasper Roberts - Blog

2010-03-28 Dagskrönikan

Heeeej,
Vi sprang precis rätt in i en Marc Jacobsbutik i vääärldens mysigaste område här i SF (mysigaste staden jag någonsin varit i tror jag!!!) och jag gick lite bananas och shoppade loss!! (igen! Jääääklar vad jag shoppat redan!!!) Armband, ring och en läcker guldväsls blev mitt denna gången, ups!! R hittade badshorts och pikéer! Ups ups ups!!! Idag började vi dagen med en promenad mot stan där jag hittade ett forever21 och köpte ett skärp, lite nagellack och en tröja (var egentligen bara tröjan jag var ute efter då det regnade och jag bara packat ner två tröjer eftersom jag trodde att vi skulle på solsemester!!).

Sen köpte vi travelcard (3dagars för ynka 20dollars!) och därefter tog vi en buss mot Fishermans Wharf där vi promenixade omkring i spöregnet. Turistigt men läckert! Efter en god kopp kaffe gick vi och köpte biljetter till morgondagens utflykt till Alcatraz och sen strosade vi omkring längst vattnet (strosade i regn!!) till slut när vi kände magen kurra så svängde vi in och plockade med oss ett In & Out hamburgare o då slutade det äntligen regna..

Då satte vi oss på en bänk med utsikt över Golden Gate och käkade de magiska hamburgarna för att samla kraft för nästa stora utmaning: att gå upp för en av de brantaste backarna i kulliga SF för att till slut se utsikten över hela staden samt på andra hållet se den legendariska backen Lombard Street! Läckert!! Sen hoppade vi på en Cable Car (vi fick stå på kanten, skit härlig känsla!!!) upp för backarna mot parken Lafayette där utsikten var, om möjligt, ännu mer magisk!! Vi fick dock gå uppför ännu en enormt brant backe (bra yränig även här...) för att komma dit. En liten busstripp senare landade vi i en annan park -nämligen den där vinjetten till Huset Fullt spelades in och vips då var även de söts husen framför näsan på mig! Gulligt!

Men jag måste dock säga att området nedanför Lafayette var det mysigaste!!! Små affärer och charmigt folk, här duckar man rätt reäljt från turisterna! Helt plötsligt hade klockan blivit sex på kvällen och det var dags för oss att ta oss tillbaka till hotellet för ett styrketräningspass och sedan kolla lite på Vänner och softande!... Efter ett varmt och skönt bad (och lite mer TV i morgonrocken) så tog vi en promenix ner i stan och käkade en rejäl köttbit på restaurang som funnits här i SF sen 1908! Nice...

Sen började regna så vi småsprsng tillbaka till hotellet (okej ett litet stopp på Urban Outfitters men jag köpte inget!!!) och nu kollar jag första avsnittet av SATC och R läser dagstidningen! Liiiite jetlaggade så vi unnar oss att ta det lugnt. Imorgonkväll blir det drinks med kusinen S och hans bättre hälft L!

Natti //FrökenKajson
Kommentera inlägget här: