Powered by Jasper Roberts - Blog

2010-03-29

Heeej!!
Oj vilken fantastisk dag vi haft!! Vi började med en brakfrukost på hotellet (vi snackar nygräddade våfflor, bagels, kaffe, juice, chokladmuffins) och sen plockade vi ut den lilla röda Mustangen och körde längst med staden (upp och ner, upp och ner) för att till slut glida upp på den gigantiska röds Golden Gate... MAFFIG känsla!!! Väl på andra sidan körde vi till olika utsikts ställen och jag tog sisådär 100000 bilder på bron!

Vi fick en promenix i skogen (och naturen luktade helt fantastisk!!!) och hann till och med vanns ner en liten sväng innan det var dags att köra tillbaka och fota lite från andra sidan vid stranden (det blåste huuur mycket som helst!! Brrr) och sen parkera bilen vid hotellet igen.



Sen promenerade vi ner till stan och mötte upp kusinen S och hans trolovade L för en lunch på en uteservering! Härligt! Vi snackade lite om deras tre veckor långa roadtrip som började igår och kanske vi lyckas pricka in vår rutt samtidigt i LAS VEGAS med men det får vi se... Vi sa hejsvej vi ses ikväll till söta paret och tog oss sedan ner till pir31 för lite kaffe MEN det började spöregna så det blev mest en blöt promenad...

Därefter var det dags för ett besök på Alcatraz och vi kollade på fängelset där Al Capone satt och jag måste säga att det var jäkligt intressant! Vi gick en audio tour genom cellerna och jag fick rysningar av både de anställda och fångarna som själva pratat in berättelserna... Jag e glad att vi faktiskt gick!!!! Efter regn kommer sol och vi fick faktiskt lite sol på båtresan och under shoppingen som följde (R shoppade -inte jag!!! Han leder shoppingligan kan jag säga!!! Idag blev det en Ralphe kavaj och en Raphe tröja!! Och han var sååå glad så!) Efter ett snabbt ombyte på hotelle sen mötte vi upp S och L igen för middag och drinks på en mexikansk restaurang inuti en gammal konservgmfabrik!!! Margarita och fajitas var ett faktum!!! Sen blev det vin o snicksnack i deras hotellbsr innan vi tog en taxi hem igen... Imorgon kör vi vidare mot Santa Barbara!!!

Redan två städer avklarade, hjälp vad tiden går fort!!

//FrökenKajson
Å:

Visst var Alcatraz grymt intressant!! Jag sa ju det!;) Ha en fortsatt härlig resa. Kram, kram!

kaj persson:

Härligt.Den gamla nerlagda fabriken var om jag inte missminner mej DEL MONTES.1976 var jag där när man gjort om den till en slags Out let.

Ha de bra Farfar Morfar

Kommentera inlägget här: