Powered by Jasper Roberts - Blog

Julbakskväll...


Julbakskväll med mamma.

Hejsan hoppsan,
nu sitter jag i soffan i min gamla, mjuka badrock som får mig att likna dumbo och myser. Här är tända ljus och brasan i högsta hugg. Okej det är inte en riktig brasa -men ändå! Ikväll så har vi bakat mormors julskorpor (världens godaste deg så återigen så åt jag tills jag fick magknip, och sen var jag bara tvungen att äta några när de var klara också!) och nu precis lärde jag även mamma göra julpralinerna. Idag testade vi att rullar dem i kako i slutet så blev de riktigt pralinlikna. Superfina!


Efter förmiddagsjobb och konferens med Emelie framför Ystads hav hoppade vi in i bilen och körde mot Lund. Där hoppade Emelie av till stationen och jag körde och hämtade farfar som fanns i Lund och sen körde vi hem mot Eslöv och fick oss en mysig pratstund. Väl hemma hos farfar kom mamma och sen stack vi och handlade lite.

Nu har vi tittat på The Good Wife och ätit lite tomtegröt som vi också gjort själva ikväll (vi känner oss så duktiga sååå). Vi TRODDE vi skulle titta Desperate Houswifes och Cougar Town men NOPE. Det var tydligen slut för säsongen. TYPISKT!!!

Jaja, nu ska vi somna framför en film. Hörs imorgon!

//Fröken Kajson
J:

Det är inte slut för säsongen, bara uppehåll en tisdag för att Sverige ligger så tätt på USA-sändningen som hoppade två avsnitt vid thanksgiving. Därmed fanns det inget nytt avsnitt att visa igår av DH men nästa vecka kommer det igen!

Kommentera inlägget här: