Powered by Jasper Roberts - Blog

Skottår, skottdagen och tankar till lilla mormor


Skottår, skottdagen och tankar till lilla mormor

Idag är det skottdagen och min lilla mormor hade fyllt 23 år om hon levt idag. Jag minns när vi firade hennes 20års dag (eller 80årsdag om man ska förstå hur gammal hon blev :) och hon var så elegant. Mormor var alltid otroligt elegant och jag önskar att hon fanns i livet idag. Jag tänker ofta på henne men om möjligt ännu mer nu när vi ska gifta oss. Det gör så ont i mig att hon inte är med den dagen.

 

Om mormor hade levt hade hon varit med mig och tjejerna på slottet på bröllopsdagen. Hon hade suttit i en stol och småpratat och skrattat med oss och jag hade säkert fått låna något av hennes vackra smycken dagen till ära. Jag är rätt säker på att hon hade haft på sig en liten elegant dräkt och hon och mamma hade planerat alla blommor tillsammans till både kyrka och festlokal. Åh vad det hade varit underbart att ha mormor vid livet alla dagar och alla år men det känns lite extra just nu. Hon kommer vara med oss varje steg på den stora dagen och sprida glädje från ovan.


Istället får jag minnas fina lilla mormor idag på hennes högtidsdag, jag köpte en gigantisk vit ros och satte i en vas här hemma. Mormor gillade vita blommor. Den får stå här och vara vacker för henne när hon kikar ner.

Grattis på födelsedagen mormor.

 

//Fröken Kajson

 

Kommentera inlägget här: