Powered by Jasper Roberts - Blog

Vårkänsla

Idag var den en smakbit av våren här i Stockholm. Jag säger inte att våren är här än för vi ska alla inse att det fortfarande är februari och det betyder att snön smyger bakom hörnet i en månad till.

Men jag tycker att det är en härlig känsla att våren inte är här på riktigt utan att vi bara får smaka på den. Då tar vi till vara på den som bäst!

Jag stannade upp utomhus vid flera tillfällen idag och tog en solpaus, som här på bilden när jag satte mig på muren vid Vasaparken och kikade på alla vår-lyckliga-människor. Alla andra som stannade upp och tog en kaffe i solen, eller ett möte utomhus. Och som log. Alla människor log helt plötsligt idag!! Tänk om vi kunde njuta så här hela våren och sommaren!

Jag satt kvar på muren tills solen försvann bort bakom husen.

Och sen log jag mot alla främlingar hela vägen hem!

//Fröken Kajson

Kommentera inlägget här: