Powered by Jasper Roberts - Blog

God jul! Eller nått..

Jo men visst! Jag sniffade på pepparkaksdegen i mataffären (tur att jag är emot köpdeg för annars hade den åkt med hem som kvällsfika kan jag lova. Och då menar jag inte att vi hade gräddat pepparkakorna utan degen hade ätits med sked!) och såg reklam i tunnelbanan för Dumle pepparkaka. God jul, nu kör vi! Att både HMs julkatalog och IKEAs julkatalog råkade landa i brevlådan just idag och att en glögg på något mystiskt sätt klämde sig ner i min korg vid kassorna gör inte jullängtan mindre. Nej nu börjar jag fira, och jag lovar att jag inte kommer tröttna!
Så kvällens julsmaker blev glögg och tomtegröt. Så fort den där Dumlen med pepparkakssmak dyker upp kan jag lova att den också får hänga med hem! Men innan kvällsfikan var jag på gymmet och körde kondition och ett corepasss minsann. Femte veckan med 4 träningstillfälle per vecka och det känns jäkligt bra att jag har lyckats med det genom jävlarenamma och ignorans mot huvud och mage. 8 veckor får jag lov att göra så och sen är SATSyou slut och träningen ska landa i mer fokus på hälsa, styrka för frisk kropp och roliga pass. Om kroppen säger nej så håller min superPT på att ta fram ett hemmapass för huvudvärks. eller endometriosdagar men lugnare övningar. Briljant! Jag skulle ju bli piggare, starkare och ha mer kul i livet!
Unga Fru Kajson
Kategori: Vardagen med moi Taggar: Hälsa, Jul, Jullängtan, Träna, Träning;
Kommentera inlägget här: