Powered by Jasper Roberts - Blog

Vintagelover

Som jag skrev om igår i min trendspaning på Great Weddings Blogg så fortsätter vintagetrenden öka och fler och fler börjar se charmen i personliga hem framför de minimalistiska och helt plötsligt vill alla ha industrilampor i köket och koffertar i hallen. Kompakta blomsterarrangemang får stå i skuggan och fram kommer vilda buketter och enkilda blommor i gamla vaser och burkar. Jag var stormförtjust redan för ett par år sedan och grannen (syrran och Alex) har varit ruskigt duktiga på det där med att handplocka möbler länge. För att inte tala om kusinen Simon och hans fru Lisas bröllop som jag älskade redan då men som skulle kunna varit taget från 2013 istället för 2011 (då vilda blommor i vaser, bokstavsvimplar och photobooth fortfarande inte fanns på svenska marknaden). Det är deras bröllop mina brudpar sitter och drömmer om idag och de prickade in några av de starkaste trenderna för i år redan då.
- Vintagefeeling
- Snygg kostym med snitt på Simon
- Och prickig fluga till det
- Utomhusvigsel
- Lisas charmiga, lite vilda brudbukett
- Vackra blommor nerstuckna i loppisvaser
- Retro cyklar och charmiga bilder vid de små badhytterna
- Lisas lite kortare och vitprickiga klänning
- Växthus som bröllopslokal
- Vimplar, bokstäver och DIY
- Layoutat koncept för tryck och färg
Ja listan kan göras lång... Jag skulle vilja trycka på Copy/Paste och applicera detta på fler bröllop och jag själv var inspirerad till det vilda och loppisburkarna när det var dags för oss att fira vår kärlek med vänner och bekanta.
Vad var det nu jag skulle säga då? Jo, att jag sitter och läser Expressens nya bilaga Vintage och ville tipsa er om den! Jag älskar det pastelliga, mintgröna omslaget och det lilla magasinet är fyllt med inspiration inför våren.
 
Det var mest det jag ville säga egentligen, köp bilagan!
Unga Fru Kajson
Kategori: Vardagen med moi Taggar: Bröllop, Emmas Vintage, Great Weddings, Great Weddings blogg, Vintage, Vintagefeeling;
Kommentera inlägget här: