Powered by Jasper Roberts - Blog

På språng

Jag är så jäkla glad för jag kom ut och sprang idag igen! Och det funkade, OCH det gick bättre denna gången än i fredags, tjohoo! Jag är ju verkligen ingen naturlig löpare och jag blir uttråkad, får ont i benen och är trött i flåset bara några minuter in på passet när jag ger mig ut. MEN, skam den som ger sig! Just nu verkar min kropp funka okej så då vill jag passa på, jag menar jag är för fasiken anmäld med världens bästa lag till Helsingborg Marathon (man springer typ en mil var i stafett) så jag måste ju börja komma igång. Vårruset nästa kanske?
 
Jag har nog aldrig sprungit en mil i hela mitt liv och att hålla igång i 5km är lagom utmaning för mig just nu, tror inte jag varit tränad i flåset på över ett år så jag är glad för minsta lilla! Och idag kändes det som en stor förbättring mot i fredags, sånt gör mig glad...
 
För övrigt så måste jag tipsa er om att Pressbyrån kör halva priset på årets glass-nyheter och jag har redan passat på att prova två av nyheterna. En i fredags när jag dessutom invigde mina skor jag fick i julklapp och en igår (champagne-glasset - ingen jag rekommenderar!). 3 kvar att prova, blev ingen idag men kanske imorgon om solen skiner?
 

Bild från i fredags, jag trodde VERKLIGEN på denna glassen men den var inte så WOW som jag hoppats... Absolut god, men inte bättre än någon mumsig magnum...
 
 
Kategori: Vardagen med moi Taggar: Glass, Helsingborg marathon, Löpning, Springa, Träna, Vår;
Kommentera inlägget här: