Powered by Jasper Roberts - Blog

Årskrönika 2015

Jag brkar ju göra en gignatisk årskrönika men det blev svårt att hitta tiden att gotta ner mig i året så som jag brukar göra så det fick bli bildbonanza istället med några få ord per månad. Bättre än inget tänker jag och bilder säger ju mer än... Ja ni vet...
 
Årets som gått såg ut ungefär så här:
 
 Januari
 
Vi började året med att fira nyår i Lissabon/Cascais tillsammans med våra vänner Mike och Martina. Jag och Charles i magen hade klärtt ut oss till diskokula och jag smuttade faktiskt på lite champagne vid middagen och tolvslaget. Vad häftigt det var att fira in 2015 med alla förväntningar om vem som låg i magen! När vi kom hem så låg snön på marken och vi skulle på RUL. Vi trodde ju faktiskt att det var en flicka i magen och kvällen innan vi skulle på RUL grät jag en skvätt och sa till Rickard att jag hoppas att jag får möjligheten att se honom med en son en vacker dag också. hade enorm foglossning, hade mitt brudpar från USA här i två dagar på besök, jag vad stressade över grönsaker och mat så jag juicadeHockeykväll med gänget och vi firade rickadds nya jobb och även hans födelsedag på un poco innan vi flög till Dubai.  
 


 
Februari
 Jag kämpade på me träningen trots foglossning och magsmärtor hela tiden. Söndagsdejterna på gymmet med Rickard var fokuset. Jag och Isabella körde gravidyoga och så övade jag en hel del yoga hemma också mellan huvudvärksattackerna som rådde i Februari. En tung månad rent smärtmässig. Vi firade alla hjärtans dag från sängen och åt faktiskt årets första utomhuslunch i solen då. Sen var jag på kickoff med Vardagsfesten, svärföräldrarna var här och jag fick äntligen komma till Zetas trädgårdar - och se där - årets första balkonglunch blev det också. Sen byggde vi Charles garderob...
 













 
Mars
Jag var på gravidmassage och spa för att försöka ta hand om min smärtsamma kropp (nej min kropp är verkligen inte gjord för att vara gravid. Fy vad dåligt jag mådde!) Jag hann med två babyshowers denna månaden, en för Anna och en för Isabella och min vän Zandra var uppe i Stockholm med sin son Malte som är nästan exakt ett år äldre än Charles. Sen var jag och mamma på Riche och musikalen Livet är en schlager och även Andy och Sandra var uppe och hälsadep på med deras lilla hund Leo som bara var 10 veckor om jag minns rätt. Vi fick passa honom en kväll här hemma och Charles sprakade på Leo när hag hade honom på magen! Dessutom kom vår vagn så vi byggde ihop den och sen rullade vi stolt runt den här hemma i väntan på Charles. Vi hann också livepodda på en bröllopsmäsa och månaden avslutades nere i Skåne.
 
 
 
 
April
Våren hade tre bakslag och det kom snö varje gång. Mamma och pappa skulle fira påsken i USA så vi höll en liten påskmiddag här hemma innan vi åkte ner till Småland och firade. Lotten kom till Stockholm på besök och vi såg musikalen Evita tillsammans. Förutom att springa på spa igen för lilla kroppen så hann jag även träffa Annas lilla son Axel när han var pytteliten och dagen efter den middagen överraskades jag av mamma och Nea här hemma som tog mig med på en mamashower deluxe med några av mina vänner. Den dagen var helt overklig - det bara poppade upp överraskningar efter överrasknignar... Och jag minns så väl när vi byggde ihop spjälsängen och skötbordet från IKEA här hemma och när den lilla spjälsängen var på plats la jag mig bredvid den i sängen och bara grät. Mest av rädsla den gången faktiskt för det kändes nästa för stort att en liten människa vi skulle ha ansvar för skulle sova i den.
 
 
 
 
Maj
Maj månad. Min månad. Och kanske skulle det bli Charles månad också? Jag hade gissat på den 28e maj men slemproppen gick faktiskt inte förrän 30e och sen hade jag förvärkar och värkar tills vi åkte in på det planerade kejsarsnittet månaden efter. Min födelsedagsvecka skötte Rickard och han överraskade med paket varje morgon, spa och opera  och även Wienercaféet. Vi firade med familjen på Signs takpool och jag fick ta taxi precis överallt denna månaden för jag var så vätskefylld och uppsvullen så jag hade ont precis överallt. Usch! Jag kunde inte ens gå upp till Vasaparken, helt galet egentligen. Jag var på kontroller hos barnmorskan var och varannan dag och vi var även på BB Sophia för kontroller och rätt mycket var rörigt inför förlossningen vilket grjode mig ledsen och förvirrad. Men det redde ju ut sig till slut och sista dygnen i maj för sökte jag bara vila, äta gott och komma ut i solen något litet varje dag. Sista månaden detta året som gravid, herregud vad skönt!
 
 
 
Juni
Första dagen denna månaden hade vi BF och jag hade förvärkar som gick var tionde minut så vi var faktiskt inne på kontroll den kvällen för att se om det var på väg att dra igång. Men vi klarade oss till den 2 juni då vi hade planerat kejsarsnitt och 09:04 kom Charles till jorden - världens vackraste dag. Sen följde en månad av att få träffa vår familj och våra vänner och visa upp det lilla livet. Och njuta själva hemma såklart, jag minns vår allra första liiiillla barnvagnspromenad runt kvarteret och jag minns när Rickard behövde dra in och jobba efter 7 dagar - och när jag var inne på Aftonbladet TV och körde sändning efter 13 dagar!! Midsommarafton regnade det i Stockholm men det gjorde min lilla familj prick ingenting för vi hade en magisk dag här hemma tillsammans!
 
 
 
 
Juli
 
När Charles var en månad stack jag och pappa iväg på Allsång på Skansen där Ledin spelade eftersom jag skulle missa alla hans konsterter under sommaren. Det var läskigt men ändå härligt att få komma iväg en sväng och det var skönt för Rickard att få köra sitt eget race med Charles en kväll. Sen flyttade vi ut i skärgården, först till Värmdö och sen till Vaxholm.  Månaden avslutades med att vi åkte ner till Skåne och min farfar fick träffa Charles i sitt älskade Borstahusen men vi hann även åka till Österlen på besök hos syrran där jag åkte motorcykel med Alex. Och så var vi i Höllviken och spanade områden... Sen hann vi till Småland också och träffade Rickard mormor men även Harry i magen såklart - som vi väntade på lillkusinen Harry då!! 
 
 
 
 
Augusti
 
Dags att fira bröllopsdag och det gjorde vi med Charles ute i Saltsjöbaden en solig dag. På kvällen var vi ute på kvällsdejt för första gången och då åt vi skaldjursplatå på Sturefhof och försökte prata om annat men ville mest prata om Charles. Det var tufft att Charles inte ville åka i vagnen och jag började bli rätt slutkörd på nätterna så det rann en del tårar denna månaden. Det är tufft att bli mamma för första gången! Sen hann vi ha Charles barnvälsignelse en av de varmaste sommardagarna på året ute i skärgården där vi höll cermonin nere vid vattnet och senare på kvällen körde vi kräftskiva för hela slanten. Ännu en dag att lägga i minnenas arkiv! Helgen efter hann vi även med Axels dop.
 
 
 
 
September
 
Det årliga familjeslaget nere i Skåne gick av stapeln och jag tog flera skogspromenader med Charles i bärsjalen. Sen hann jag träffa en annan barndomsvän som fått barn innan jag flög upp till Stockholm där tjejkväll väntade men ganska snart satte vi oss på ett plan mot Nice istället för semester. Vi firade syrrans födelsedag och fick veta att där väntar en liten kusin till redan nästa år. Så förutom att det var Charles första semester så gjorde det såklart denna resan lite extra speciell... 
 
 
 
 
Oktober
 
 Dags att hyra bil och köra ner till Småland för nu skulle vi äntligen få träffa lilla Harry för första gången! Jag körde lite träning i parken och började med löpningen också. Sen gick jag och Charles på babysim med Isabella och Sally och Charles fick äntligen börja med smakportioner - hurra! Det blev succé. Jag jobbade på ett bröllop 10-10-10 och vi hann med både en och två middagar hemma med vännerna och några höstAWs ute. Månaden avslutade nere i Skåne där vi gick på överraskningsfest för min väns fästman i Malmö.
 
 
 
November
Gyympremiär och lördagsdejt med syrran och Alex på söder. Jag fick också en välbehövlig massage och spaeftermiddag på centralbadet av Rickard. Som tack firade vi hans första fars dag med dunder och brak och jag gjorde stor pannkaksfrukost här hemma. Jag hann förresten med två spabesök till - ett på dejt med Rickard när vi hade barnvakt och ett med tjejerna på tjejkvällarna som fortsatte. Lotta fyllde 50 så jag var iväg på en stor fest och slog klackarna i taket och dansade till 01. Gud vad kul det var! Sen var det dags att ta in julen med både NK-skyltning och till slut årets gran hemma hos oss.
 
 
 
 
December
 
 
December
 Det blev både julmys och läkarbesök varvat i December. Dessutom hann jag med en tjejvkäll på Brillo och en playdejt med Anna och Axel. Vi hann julbaka i Skåne, julbaka i Stockholm, gå på det traditionella julbordet med gänget men även gå på jullunch på Strandvägen 1 såklart. Julen firades först i Småland, sen i Skåne och sedan i Småland igen. Och så avslutades ju månaden i Mexico - olé!
 
 
 
 
GOTT NYTT ÅR MINA KÄRA VÄNNER!! Tack för att ni är med mig.
Paula:

Tyckte jag hörde något om gravidhjärna i podden, du får hälsa ett stort grattis till syrran!

kristin:

Herregud, jag har precis gråtit till en årskrönika!!! Men åh så mycket jag vill säga, men sammanfattar kort här pga jobbigt att skriva på iPad :)

- jag blir genuint glad när jag läser om er resa med Charles, och då tänker jag främst på tiden efter han kom till er. Att se Richard med Charles och bara tanken över lyckorusen du måste känna av den synen. Ger mig rysningar! Tänker in mig i samma situation med min Karl :)
- herregud vad vacker du är! Vet att du haft ett tufft och kämpigt åt mitt i all glädje, ,men det är något som lyser igenom på dina bilder. Antar att det är genuin lycka :)
- inte bara vacker, du är en drop-dead gorgeus mamma också! Så himla fin!

Önskar er lall lycka i nästa år och tack för att du delar med dig av ditt liv:)

Kram och gott nytt åt!

Iman:

Vilket fint år du har haft! Jättefina bilder. Kul att följa dig då vi fick våra pojkar med 2 veckors mellanrum. Gott nytt år! Kram

Tina:

Gott Nytt År <3

Kommentera inlägget här: