Powered by Jasper Roberts - Blog

Lördagsjobb

Jag driver ju mitt bolag Kajson Event AB själv och har gjort det sedan start. Än så länge fortsätter jag faktiskt med att sköta all bokföring själv, det är ett sätt för mig att ha kontroll på hur det faktiskt går för bolaget, hur pengarna fördelas osv. Och jag är verkligen inte någon siffermänniska egentligen, vet inte hur många timmar jag grät över matten i skolan eller företagsekonomin på IHM och jag kan fortfarande inte räkna ut procenten på rean i huvudet. Det ligger inte naturligt alla för mig helt enkelt!

Men, med ett bra ekonomisystem, en bokföringsbok och hjälp från Rickard när det är svårare transaktioner som löner, kvittoredovisning eller att bolaget har skänkt till välgörenhet så funkar det riktigt bra och vi har rätt kul under våra ekonomimöten. Idag går vi igenom rubbet inför bokslutet som PWC hjälper mig registrera och jag mutar oss med kaffe och choklad, Rickard är nog den som tycker dessa delarna är mest intressanta av oss.


Siffror jag tycker är coola är t ex hur enormt mycket pengar jag har betalt it o löner till mina anställda - jag skapar jobb!! Och hur mycket jag omsatt per år, den siffran får faktiskt oftast banken att applådera mig över hur jag lyckas ro runt det själv. I år tänkte kag faktiskt fira hur bra det gått för mitt bolag sedan starten 2010 innan jag går på mammaledighet med någon present till mig själv - en Chanel ligger bäst till som investering just nu... (men den fanns inte inne i butiken i Dubai tyvärr, får leta vidare)



Kommentera inlägget här: