Powered by Jasper Roberts - Blog

Ännu en lunchdejt!

Man kan tycka vi är helt galna som springer på lunchdejter hela tiden men på torsdag flyttar vi ut i skärgården och innan dess vill vi försöka få till att ha träffat så många som möjligt - sedan är vi hemifrån till och från i lite över en månad! Så idag ska jag och Charles äta lunch med min vän Lotta som jag lärde känna för många år sedan när jag jobbade på tre som säljkoordinator. Den kvinnan är full av kloka råd så jag är säker på att jag kommer hem fulltankad med energi, och ännu en god Raw-lunch i magen...
 
 
Något trött i ögat men fortfarande så jäkla fulltankad med kärlek och energi från denna lilla godingen, idag fyller han 4 veckor! Och jag fyller fyra veckor som mamma, helt galet!
 
Sen måste jag göra en stor packlista inför torsdagen, några tips på hur man semestrar med en liten fjärt som Charles? Vi ska först bo en stuga i skärgården ute vid Värmdö i 1,5 vecka och sedan hemom två dygn innan vi flyttar ut i en stuga på andra hållet i skärgården - Vaxholm i ytterligare en vecka.. Därefter landar vi hemma några dagar till innan vi kör neråt till Småland och Skåne. Vad ska man tänka på när man bilar med en liten förutom många pauser för hans lilla rygg såklart!
 
Förutom min egen packning till allt så behöver han ju
- Vagnen
- Babyskydd
- Kläder
- UV-tält
- Skötväska med blöjor, våtservetter, skötunderlägg osv
- Babynestet känns smart att ta med
- Alla filtar vi äger och har, haha
 
 
 
Andra tips och råd mottages tacksamt - ni är ju så kloka!
 
 
 
Kategori: Charles 0-3 mån, Vardagen med moi; Taggar: Charles, Charles 0, Lunch, Skärgården, Skåne, Småland, Sommar, bilsemester, charles, raw, semester med nyfödd;
Anonym:

Bärsele/sjal om ni har
Myggnät till vagnen

Emelie :

Åh va härligt med semester :) Min son som idag är två år hade sån hemskt kolik och magproblem att vi kunde åka på första semester när han var 14 månader. Va fantastiskt att få åka iväg hela familjen :) Det vi märkte med liten bebis var att det mesta de behövde var närhet och mat :) vi hade en jättetunn filt (ungefär som en kökshandduk) som vi la över vagnen eller barmskyddet. Den kunde skydda från solen samtidigt som den släppte in mycket luft. Vagnar kam lätt bli varma :)

Lisa:

Jag brukar alltid ha med ett litet reseapotek, febertermometer, alvedon, snorsug, koksalt (och när de blir större har jag vätskeersättning, bedövningssalva, kylbalsam mm) osv. De har en tendens att ha behov av det där mitt i natten och när man är så långt från ett apotek som det bara går! Och känslan av att veta att man har allt sånt med är skön, även om man 9 ggr av 10 aldrig behöver använda ngt.

Svar: Smart!!!
JOHANNA KAJSON

Anonym:

Hej Johanna! Det är fantastiskt kul att följa ditt liv som nybliven mamma - har själv bf om 1 v:). Imponerade att du är ute på så många luncher mm, funkar det bra med lillkillen? Bor dina föräldrar och svärföräldrar i Sthlm, så att du/ni kan få lite avlastning ibland? Kram, och fortsatt lycka till med er lilla prins!

Svar: Åhh grattis!! Det närmar sig :) Ja det är fördelen när man bor i stan och har så många restauranger runt hörnan - man orkar tajma hans mat och sovklocka och äta lunch med folk för då hinner man hem igenom inom 2h. Det är därför det funkar så bra skulle jag nog säga...
Nej Rickards föräldrar bor i Småland och jag mina i Skåne så vi har inte den självklara avlastningen här på det sättet men min mamma och pappa jobbar här uppe någon eller några dagar nästan varje vecka så då ses vi vilket är supermysigt!!
JOHANNA KAJSON

Anonym:

Ett reseapotek är aldrig fel, sol gardin eller varför inte en brezzy sufflet till vagnen!
Sen tänker jag på resesäng, eller ni samsover med lillkillen? Babybjörns resesäng rekommenderar jag verkligen. Skönt att ha med sig något som de små hjärtanen är trygga med! Hoppas ni får en underbar semester

Isabel:

Grattis!!!
Vi firar två månader idag och har käkat tårta dagen till ära. Den senaste månaden har varit helt otroligt fantastisk-det blir bara bättre och jag har lyckats landa i min mammaroll och äntligen mästrat uteamningen trots mycket slit och ångest i början. Njut av er gemensamma ledighet, och om du inte gjort det: besök hembygdsgårdens café i Vaxholm och gotta er! Det är vårt stammisfik;)

Ida:

Grattis på 4-veckorsdagen till er båda! :-) Här fylls det 6 veckor idag. Älskar att jag kan gå in på din blogg och ta del av dina listor och dina läsares tips och råd. 😃 Vi åker på vår första semester med barn imorgon och jag har inte packat ännu då vår lilla fis tagit min uppmärksamhet hela dagen. 😄❤️

Linda:

Hej Johanna,

Roligt att följa er och er lilla prins. Får jag fråga vart filten kommer ifrån på bilden ovan? Så fin!

Svar: Herringbone, har påslakanet med och ääälskar det mönstret!!
JOHANNA KAJSON

Kommentera inlägget här: