Powered by Jasper Roberts - Blog

Smultronställen i Malmö?

Jag är så otroligt tacksam att vi har sån enorm avlastning av våra föräldrar med Charles. De leker och busar, köper böcker och leksaker för att inte tala om alla kläder de köper. Men framförallt har de oändlig ork i att leka, mata, passa och busa.

Och Charles älskar att leka med dem, att ha en mormor, morfar, farmor och en farfar är verkligen en lyx, det ska jag berätta för honom om och om igen när han blir större.

Idag ska vi lämna Småland och imorgon börjar Rickard jobba för semestern är slut. Vilka härliga veckor vi haft med bröllop, stugor , golf och en massa bad i havet och nu sjön. Jag är så tacksam för årets semester med min lilla familj.


Och vet ni vad? På torsdag firar jag och Rickard bröllopsdag, 4 år har gått och vi ska fira i Malmö denna gången tänkte vi. På kvällen blir det skaldjursplatå på JohanP, det har blivit en liten tradition för oss men nu vill jag ha era bästa tips på vad vi mer kan hitta på innan i Malmö? Finns där någon härlig bar eller takbar vi borde besöka? Finns det något spa man kan hinna med? Är där en minigolfbana eller något annat kul som är härligt på en dejt?

Hit me, här ska firas nämligen!!

Martina:

Bästa glassen finns på lilla glassfabriken! Helt klart värt ett stopp, kan rekommendera crema catalana, pekan caramel och citronmarängen.

För drinkar så gillar jag Mello Yello :)
Hoppas ni får en trevlig dag!

Svar: Lilla glassfabriken, var ligger det? Mello Yellow har jag druckit drinkar på sedan jag var 16, oooops. Minns att vi tog sats och smög oss in och beställde Cosmopolitans och kände oss vuxnas i världen. Hoppsan hejsan.
JOHANNA KAJSON

Becka:

Johan P åt vi på för inte så länge sen. Vi bokade hotellpaket på noble house med rum och stora skaldjursfatet för 2 personer och det kostade 1800 kr totalt. Bara stora skaldjursfatet kostar 1400 för två. Ett tips om ni vill bo på hotell samtidigt. Jag och mannen var på en träningsdejt i Malmö på fightness. Vi bokade alltså en personlig tränare som körde med oss hårt. Annars gillar jag the lodge spa som ligger lite mer mot Lund.

Svar: Men GUD VAD ROLIGT med en PT, haha! Så himla smart- det borde vi göra i Stockholm!!
JOHANNA KAJSON

Anna i stugan:

Minigolf finns i Folkets park, där har banorna olika Malmö-teman, t ex Kockumskranen och Öresundsbron, så lite kul :-) sen är skybaren på Malmö Live rätt trevlig!

Svar: Just det ja, den har jag nog spelat en gång. Tack för tipset!! Skybaren på live verkar poppis, kanske får bli en liten drink där :)
JOHANNA KAJSON

Anonym:

Om ni ska spela minigolf och äta gott så pröva "Strandhuset mat och vin" i Sibbarp! Superbra mat med höga ambitioner.
De bästa drinkarna finner ni på Belle vid Möllan. Härlig fransk atmosfär och drinkarna är magiska!
Detta är mina två bästa tips :)
Hoppas ni får det super i Malmö!

Nikkan:

L'enoteca bakom lilla torg, supermysigt!

Annika :

Vet inte om mina tips kom fram, så jag prövar igen :)
Om ni vill spela minigolf och äta på en restaurang med höga ambitioner kan jag varmt rekommendera "Strandhuset mat och vin" i Sibbarp. De har en minigolfbana precis intill.
De bästa drinkarna i de finaste glasen hittar ni på Belle vid Möllan. Ett toppen ställe med en fransk touche ;)
Ha det bäst i Malmö!

Julia:

Måste säga att jag älskar din blogg! Så genuin, och otroligt mysigt att läsa. Älskar oxå att du tar mycket "snapshots" blir mer äkta och direkt ur verkligheten så. Hejja dig kram

Svar: Åhhh tack tack tack!!!
JOHANNA KAJSON

Maria:

Hej johanna! Och grattis i förskott till 4 år! Din blogg är en av mina favoriter, genuin och ärlig! Jag tycker också att ni ska ta en drink i skybaren på Malmö live och vill ni äta en grym burgare till lunch så gå till surf schack, stans bästa burgare! Tvärs över gatan ligger också en riktigt trevlig vinbar - L'Enoteca vinbar 😊

Anonym:

Malmö skybar är varmt att rekommendera, bästa drinkarna! 😋

Josefin :

Om ni blir kaffesugna under dagen så rekomenderar jag er att gå till Solde kaffebar! Superduper bra kaffe!

Frida:

L'enoteca!:)

Nea:

Haha fan va svårt det va att bara komma med spontana Malmö-tips, antagligen för att man bor här å blir lite himmablind 😝
Men Bastard (Gamla väster, relativt nära Lilla T) ska vara väldigt trevligt för drinkar (och även mat, va Jennie & Eriks stammishak när de bodde i stan!)
Vibliotek är ganska nytt trevligt tapaställe, ligger vid kanalen närmast Gustav Ad torg.
Återkommer om jag kommer på mer 😇😎

Nea:

Synd vi inte är hemma på tors för då hade vi kunnat ses på mysiga Boulebars (Drottningtorget) uteservering/banor å tagit ett parti! På tal om Drottingtorget ligger ju Patesseri David där i närheten = gofika och även Malmös absolut bästa glasshak Dolce Sicilia! Mmmh! Annars instämmer jag med att Solde (eller Kafferosteriet) har mkt gott kaffe!

Nea:

AB Smålands är ett "life style"-koncept med inredning, växter, kläder och en caféhörna som är mysigt att strosa runt i!
Kring Davidhall ligger där mysiga butiker och Mrs Brown som ligger där också har göttig uteservering i kvällssol 🙌🏻

Nea:

Köp färsk frukt på Gustav ad Torg eftersom ni har FRUKTBRÖLLOP 😃🎉🍓
Nere på källarplan i Triangelns köpcentrum är där en fotoautomat, gå dit å ta lökiga bilder som minne från er fjärde bröllopsdag❣ Inne på Triangeln finns även Ilse Jacobsens blomsterbutik, nice för en blomsternörd som du 🌸💕

Emma:

Victoria Park spa i limhamn!

Kommentera inlägget här: