Powered by Jasper Roberts - Blog

9 månader

Det är ju MARS gott folk. Sista vintermånaden, hurra! Sen börjar våren spira, ni vet när allt sakta blir sådär illgrönt och man börjar äta lunch utomuhs, ta en kaffe på en bänk och det pirrar i precis hela kroppen. Tänk att jag ska få uppleva våren med Charles i år, peka, titta, känna och upptäcka. Wow!
 
Och vet ni något mer? Idag fyller Charles 9 månader. NIO MÅNADER!! Han har alltså funnits utanför min kropp lika länge som han bodde i mig. Det är inte klokt, och han är den coolaste ungen jag vet. Vi firade med tidig morgon och jag drack såklart kaffe i min Charles-mugg.
 
Kaffet smakar bäst i Charles-muggen.
 
 
Charles sover nu men imorse kröp han snabbt runt i hela lägenheten och snackade för sig själv och ställde sig upp mot varenda möbel med bara en hand lätt hängande lite nonchalant eller så gick han längst med soffkanten, runt soffbordet eller längst TV-bänken. Han är snabb nu men stabil så jag känner mig tryggare att sitta coollugnt när han far runt. 
 
 
När jag blev förälder kunde jag aldrig tro att utvecklingen skulle gå så här galet fort. Jag har en unge jag kan gå med är han håller mig i fingerspetsarna och som kommer krypandes mot mig som ett skott med ett leende när jag kommer hem. Det är så himla coolt varje gång jag tittar på honom!
 
Emelie:

Grattis Charles!! Visst är det häftigt med deras utveckling! Min dotter är några veckor äldre än Charles men dom verkar lika med att resa sig upp mot allt och krypa runt som en virvelvind! Håller med om att man kan slappna av mer nu men så roligt det är!!!

Anonym:

Grattis! :)
När lärde sig Charles sitta själv och krypa? Kram

Svar: När han var 7 månader, TAAACK!
JOHANNA KAJSON

Cecilia:

Grattis Charles :)

Linnéa Lundgren:

Åh! Jag har läst din blogg ett tag och tänkt att våra små måste ju va typ lika gamla, äntligen får jag veta! Min dotter är född 31 Maj :)
Kram på er

Kommentera inlägget här: