Powered by Jasper Roberts - Blog

Två räddare i nöden

Låt oss starta denna fredag med de två sakerna som hjälpte mig lite extra här hemma denna morgonen. Först ut är fantastiska Babyloonz som jag mest kikat på musikvideosen i appen "Kul med Djur" i iphonen med Charles på flyg och i bil men som jag nästan helt hade glömt bort alla andra superbra klipp på youtube. Värsta tipset till er!!! Idag har vi lärt oss djur, sjungit några klassiska barnvisor och även lärt oss om frukter och om fordon i olika klipp. Älskar det och speciell nu när C lär sig nya ord var och varannan dag. 
 
Per Olsson är ju favoriten helt klart - muuu muuu.
 
Okej det andra tipset är att detta enkla lilla extraminne som kom med posten från Prat PR (pressutskick, vill vara tydlig här med att det inte är ett samarbete utan något jag fick skickat till mig och som jag faktiskt gillar. Det skickas ju ut pressutskick till oss bloggare titt som tätt med förhoppning om att vi ska blogga om produkterna och jag tipsar verkligen bara om sånt som jag tror ni skulle uppskatta och ha nytta av - detta var en sån grej.) 
 
Nu när jag skulle fota bild på C till bloggen så var minnet i mobilen fullt. Igen. (HUR många bilder kan man ta på sitt barn? Det finns inga gränser känner jag och jag vill liksom spara alla hela tiden, haha. Rickard tycker jag har blivit galen men jag är nog inte ensam?) Denna lilla manick pluggade jag bara in iphonen precis och sparade över rubbet så kan jag rensa och fota vidare, tror den täcker 8 iphones minnen eller nått sånt - helt sjukt ju! En lite räddare i nöden som alltid borde ligga i väskan.
 
Okej nu kom jag på ett tips till som jag köpte till syrran i födelsedagspresent - en sån där liten extra powerbank som man också kan ha som reserv i väskan. Den laddar man upp också har man alltid ett extra batteri till sin iphone redo. SÅ SMART. Hittade denna på Claes Ohlsson, tips, tips!
 
 
 
 
Lisa:

Så bra! Men glöm för allt i världen inte att ta backup på mer än ett ställe, gärna någonstans som inte är i huset. Typ i en molntjänst eller ngt. I den branschen jag är i så hör jag om alldeles för många som blivit av med ALLA sina bilder i hårddisk-krascher.

Svar: yes, dropboxar också :) OCH icloude, haha
JOHANNA KAJSON

Anonym:

Vart får mam tag på den lilla manicken till mobilen då?

Anonym:

Vart får mam tag på den lilla manicken till mobilen då?

Kommentera inlägget här: