Powered by Jasper Roberts - Blog

Kreativitet och ful handstil

Godkväll från yogamattan, jag har precis kämpat mig igenom ett pass och kroppen tackar mig så himla mycket för varje gång jag orkar ta mig an 30-40min yoga eller styrketräning. Det är klurigt det där med träning när man kommer av sig som jag gjorde med öroninflammationerna och dunderförkylningen i samband med det och att sen komma back on track innan nästa stora förskolebacilusk hoppar på en är lite kämpigt. (Idag var de flesta galet förkylda på vår avdelning och där satt en lapp på grannavdelningen som vi delar en hel del med att det gick magsjuka... Oh no!) 
 
 
Titta så fint de gjort idag på Charles avdelning, de målar alltid deras fönster efter säsong så i våras målade de t ex en trädstam och sedan fyllde de i med lite gröna prickar när det började bli vår och sedan blev löven större och större och i höstas började de skifta mot gult eller orange isället och idag hade de "skyltat om" så här fint inför julen och  de små paketen ni ser ovanför som hänger är de som alla föräldrarna pysslade på vårt föräldrarmöte så varje dag i december får ett barn öppna sitt paket och hänga upp ett av julpynten som deras förälder gjort i julgranen de har på plats och det andra får barnet ta med sig hem. Undra vad Charles kommer tycka om mina glitterkulor? Så himla mysiga traditioner de trixar med där...
 
 
Workshopen gick superbra idag, vi jobbade intensivt 10-16 och jag som varken är van vid att ha kollegor eller att sitta i non-stopmöten är rätt slut nu och har lagt två "tomma" admindagar här efteråt utan möten för att återhämta mig. Det låter kanske märkligt för någon som jobbar på kontor hela dagarna men det är så jag funkar bäst i mitt jobb har jag lärt mig, några egendagar hemma i lugn och ro och ibland intensiva dagar med andra. Appen kommer bli GRYM iaf och vi förväntar oss en lansering i maj, peppen alltså!!
 
 
Vi börjdae dagen med en liten snabb "lära-känna-övning" eftersom vi tre inte jobbat ihop innan, detta är två killar som kontaktade mig för att de klurat på en app-idé och jag hade klurat på samma men jag sitter inne på content och expertisen inom bröllop men inget om vad som krävs för att bygga en app eller någon tekniker som faktiskt KAN bygga och de kunde dessa två vilket är skitkul så helt nya kollegor som jag faktiskt träffade live för första gången idag. Innan dess har vi bara haft 3 Skypemöten och kört en del av mail men avtalet är på plats och idag skissade vi alltså upp hela appen. Så, ovan är min ritning på familjelivet, jobblivet, intressen och den sista rutan är mina utmaningar. Jag är - som ni ser - VÄRDELÖS på att rita och jag skriver dessutom galet fult vilket är en riktig akileshäl som bröllopskoordinator för många förväntar sig att jag skriver snyggt men jag vägrar alltid skriva handskrivna skyltar osv för jag har ALLTID avskytt min handstil och ni förstår kanske varför. Men vi kör vidare på "mitt perfekta liv" och slänger upp saker precis som de är istället för att dölja ens svagheter eller försköna - eller hur. 
 
 
Hur som, måndagskväll, yogan är kvar och ikväll är det Bachelor - hurra! Inte så många tjejer kvar, vtem tror ni han väljer till slut? Undra om de fortfarande är till sammans, Pär som var med första året är ju fortfarande tillsammans med sin tjej (hallå, kanske dags att fria snart Pär????) vilket är lite kul men han förra året var ju ett svin av rang... Jag har dessutom kvar godis från dagens lilla konferens så det ska vi äta i soffan när Charles somnat, en bättre måndag helg klart!
Tess:

Men alltså älskar engagemanget på Charles förskola, så himla härligt!

Lina:

Säger detsamma; vilken bra fsk!

Lina:

Säger detsamma; vilken bra fsk!

Anonym:

Tror han väljer Jennifer eller kanske vackra Johanna.

Anonym:

Tror han väljer Jennifer eller kanske vackra Johanna.

Kommentera inlägget här: