Powered by Jasper Roberts - Blog

Bohemiska bröllop och tävlingtips

Dags för veckans bröllopstips och det blir lite två i ett, eller nästan tre i ett får jag säga eftersom en nyvunnen vän som arbetar som bröllopsfotograf höll en workhop där de såg till att fota min bok Planera ditt drömbröllop - med Johanna Kajson och hon skickade bilderna till mig igår. Jag har aldrig jobbat med Linda-Pauline men av bilderna att dömma verkar hon vara en helt fantastisk bröllopsfotograf och dessutom en superstylist. Hon har stylat alla miljöerna de fotade som ni ska få se nedan, otroligt inspirerande!! Så först tipset får bli fotografen själv bakom bilderna (vill ni tjuvkika på bilder från hennes egna glittrande bröllop så är de med i min bok dessutom...)
 
 
Okej, så tips om fotografen bakom bilderna och tips om min bröllopsbok som syns på bilderna men nu ska ni få två tips till, först ut är dessa inspirationbilderna för er som är sugna på att planera ett lite mer bohemiskt bröllop, spana in dessa magiska bilder;
 
 
Visst vill man bara se mer?
 
 
 
 
 
Så, ska vi bena ut konreta tipsen från bilderna?
1. Man kan inte ha för mycket glam i sin klänning.
2. Man kan dekorera och skapa miljöer med vad som helst, leta i era gömmor, på era föräldrars vind eller i farmors källare. Ju mer personligt destu bättre!
3. Att plocka in gratis grönska från naturen är otroligt fint, levande och framförallt gratis!  Tänk på att snitta om det och sätta det i vatten 1 dygn innan bröllopet så håller det bättre om växterna har hunnit dricka upp sig lite.
4. Tomteblos och ljusslingor - alltid magiskt avslut på kvällen!
5. Gillar ni ladan som detta bröllopet är fotat i? Den har precis blivit festlokal och jag vet att ni är många som är på jakt efter personliga lador att hålla bröllop och fest - denna finns här.
 
 
Och nu till bonustipset, jag såg att de har en tävling där man kan vinna ett helt bröllopsteam som fångar hela er bröllopsdag värt 100 000kr med både  foto och film, kanske kan vara något för någon av er läsare som planerar sitt bröllop? Hälsa från mig:)
 
 
Phu, vilka tips va? Inte illa, gillar ni sånt här och vill se mer eller vad önskar ni fortsättningsvis i veckans bröllopstips? Kommentera eller maila! Det är så kul att ni är så många som gillar detta nya inslaget...
 
 
 
 
<3, hjärta för att gilla
 
 
Emi:

Exakt så med konkreta tips! Det får gärna komma ”vanliga” festtips också (likt inläggen om kräftskivan - sååå bra) även om man såklart kan översätta bröllopstipsen till andra fester också! :) Ha en fin vecka!

Josefine:

Så fina bilder!

Anonym:

Åh!!! Får man gifta sig igen med alla dessa tips? Haha!! Jag är super nöjd med vårt som ägde rum för ett år sedan. Men med sådana inlägg så 😍😍
Men jag önskar även mer tips om barn, ivf endometrios. Kanske bästa peppen? Hur gör man för att orka? Med mera!
Kram till dig och tack för en bra och ärlig blogg

Isabell Hedberg:

Så magiska bilder! :D
Får en verkligen att längta tills det är ens egen tur :)
Kram!

Rebecca Adnell:

Superfina bilder!

Kommentera inlägget här: