Powered by Jasper Roberts - Blog

Juicande höst

Igår kom jag äntligen loss och plockade fram min juicemaskin och gjorde en morot-äpple-gurka-citron-broccolistam-ingefära juice tillsamans med Charles (han fick smaka den utan ingefäran men han tyckte den var för sur - ska prova utan citron nästa gång med honom...) och nu jäklar ska jag juiicea loss i höst. Jag har liksom inte haft framme den sedan i vintras, jag tror knappt jag användt den här i huset faktiskt?
 
Hur som, idag blev det morot, persilja, mynta, äpple, ingefära, broccolistam och citron. Alla föskolebaciller ska bekämpas, haha.
 
 
Man ska tydligen kunna köra i svartkål också, måste testa det. Någon som har testat med grönkål eller något annat sånt? Jag fick en grön med gurka, selleri, citron och mynta förra veckan och den var sååå god men nu behöver jag inspiration från er - kan ni ge mig era bästa juicerecept?
 
 
Idag har jag hemma-admin-dag vilket är superskönt, det blir en radiointervju vid 15 (förinspelning så sänds inte idag) men annars har jag inte pratat med en enda människa idag, haha. Skönt med egentid och tystnad omkring mig och efter lunchpastan så hann jag faktiskt ta ett varmt bad och läsa ut min bok, jag har en muskel i ryggen som fastnat så jag knappt kan röra mig och har lite svårt att andas, phu. Ni vet när smärtan liksom söker en? Borde komma igång med yogan igen, ikväll ska jag jäklar i det göra yoga! Dubbelkollar ni mig?
 
 
Åsa:

Har du tips på kortare yogapass, youtube?:)

Åsa:

Har du tips på kortare yogapass, youtube?:)

Emma:

Apelsin, kiwi och ingefära är min absoluta favorit och toppen om man har svårt för ingefära annars!

Anne:

Jag brukar köra äpplejuice, färsk bladspenat, fryst grönkål, banan och färsk ingefära. Sonen gillar den också!

Svar: Kör du i spenaten i maskinen? Är frysta grönkålen hackad eller vad är det för nån? Låter perfekt ju!
JOHANNA KAJSON

Lise:

rödbetar, morötter, 1 äpple, ingefära, lime - mums!

Ellen:

Morot äpple och ingerfära! Alla i familjen älskar den trots att jag hade fått för mej att jag absolut inte gillar morotsjuice så funkar den här kombon, prova!!

Svar: Ja den är vår stående favorit här hemma 😍
JOHANNA KAJSON

Kommentera inlägget här: