Powered by Jasper Roberts - Blog

24 kameror och 9 skrivare på 12h. (Lördag)

Vi sålde bra dessa dagar och det har faktiskt varit jättekul att jobba! W har lärt mig en hel del om Canon och jag har fått med mig vackra bilder hem. Min favorit är en på en apa som ser ut precis som den där som är med i Lejonkungen. Jag känner en stor kärlek för den där apan eftersom jag själv har spelat den karaktären i en musikal en gång, sminköserna hade ett utmanande uppdrag när de skulle måla mig blå och röd och grå men ack så cool jag blev. När jag rörde mig på området var det ingen som kunde gissa att det var jag som fanns bakom sminket och dräkten. Apbilden ligger i väskan nu när jag reser till Vaggeryd. Jag har precis bytt tåg i Falköping. Jag såg tre fulla killar på perrongen som spelade musik ur sin bandspelare så jag gick i jäkligt raskt tempo längre bort på perrongen för att sätta mig i en helt annan vagn. Väl nersutten i vagnen så hör jag saka musiken komma emot mig. SJÄLVKLART stapplar killarna in i min vagn och slår sig ner. Dock inte vid mig utan vid två äldre damer som just nu sitter och samtalar med dem. De låter dryga men rätt kul. De spelade jodla med siv innan när jag försökte prata med mamma i telefon, vi hörde inte varandra så vi gav upp och la på. Då bytte de skiva. De sitter i skrivande stund och dricker öl, ren vodka och cider. Damerna sköter det dryga samtalet bra måste jag säga, betydligt bättre än vad jag hade gjort om de slagit sig ner runt mig.


Igår var det final på Let´s Dance. Skåne vann! Helsingborg vann! TINA vann!! Hon är grym, om jag ser henne på stan ska jag gå fram och säga det till henne!! I nästa vecka ska jag dansa en klass med Annika som var med i finalen igår. Det ska bli jättekul! Men igår hejade jag faktiskt på Tina. Jag o R låg på hotellrummet med tända ljus och kollade på finalen. Det var gött att dricka skumpa och käka mat på sängen. Och frukosten imorse då!!! Jag vill VARMT rekommendera Rica hotells frukost! Den är värd varenda krona om man vill ha en bra frukost/brunch på helgen (125kr tror jag). Och sen när man ska checka ut får man lov att ta en av deras söta "Godmorgonkoppar" med kaffe i med sig! Snällt!


Okej. Ni ANAR inte vad den ena killen precis gjorde!!!! Han e jäkligt full kan säga och vajar fram och tillbaka. Och nu hade han tur. Jag önskar jag hade filmat det. Han satt med sin ölburk i handen och på något vis gled den ur handen på honom (hoppsan, undra hur det kunde hände ;) och den ramlar lixom snabbt med öppningen neråt men på något vis vrider den runt i ett helt varv som en volt och landar snyggt och prydligt på golvet ståendes. Tur. Coolt.


Idag har jag träffat D. Bara som hastigast men ändå. Det var kul, önskar jag hade fått träffa J och snacka lite skit med men hon var tvungen att jobba. D hämtade iaf mig på jobbet och körde mig in till centralen, väl framme tvingade jag honom att bjuda mig på mat. Han berättade att B ska blir hans chef nu!! Jättekul, grattis B! Jag blir nästan sugen på att ta tillbaka mitt gamla jobb. Men bara nästan.

Nu spelar killarna så högt så jag inte kan tänka.


Tack för idag

//J

Kommentera inlägget här: