Powered by Jasper Roberts - Blog

Måndagskväll

Hej och godkväll,
Sorry att jag inte orkat skriva, är så väldigt trött i både kropp och hjärna hela tiden och jag vet inte riktigt varför.. Så här såg jag ut när jag var obekväm imorse:
Ser ni att jag ler lite för Å och M på jobbet? :)
Bara ben till nya kjolen med min nya lite coolare svarta t-shirt med mönster och Dieselbotsen kändes helt rätt tills jag lämnade lägenheten och började gå mot tunnelbanan.. Kjolen smög sig sakta uppåt och blev kortare och kortare samtidigt som det (av naturliga själ eftersom det blir mer och mer tyg "över" som måste landa någonstans) det bildades en tygbulle som stack rätt ut från magen (inte ens en söt bulle så folk kan tro att man är gradvid utan bara ett stort, fult veck) och iom mina bara ben så kändes jag helt plötsligt väldigt naken..

TUR då att jag hade köpt svarta strumpbyxor i fredags som jag lämnat på jobbet så jag kunde hoppa i dem när jag väl kom fram! Kändes lite bätttre och kjolen höll sig bättre på plats! Snyggt räddat!
Åh vad jag längtar tills vårt barbord kommer och finns med i denna bild
Förresten, Å på jobbet har sagt något jäkligt smart för några veckor sen som jag tänkt lite mer på... Hon har svaret på varför vi är tjockare idag och varför vi är sötsugna oftare - för att vi fikar oftare generellt (lattekulturen) OCH framförallt för att all fika är större. Tänk på det! När ni fikade på muffins förr var de i små söta muffinsformar och idag är de GIGANTISKA. Vill man fika på en liten kaka (ni vet en chocolate chip eller nått) så är den 4 gånger så mycket större än vad den var för 10 år sedan. ALLT är gigantiskt! Lussebullar, pepparkakor, kakor, muffins och till och med kladdkakebitarna har blivit mycket större. INTE KONSTIGT att jag varit så sötsugen heeela dagen! Tack Å för att du förklarat för mig att det inte är mitt fel att jag äter som jag gör! Hihi
Många små eller en stoooor
Väl hemma ikväll bytte jag snabbt om till lite skönare kläder och gick en runda. Mötte upp R i en affär och plockade upp två nya familjemedlemmar till vår lilla familj och väl här hemma har jag fått titta på den rosa filmen på fyran innan klockan slog 21:30 och fotbollskväll, tätt följt av sporten (tätt följt av Barcafotbollsmatchen) började.. Då tittade jag på sista avsnittet av Gossip Girl säsong 2! Nu ska jag snart sova minsann, gäsp!
Röda gympapjuk med nya hooden som söta L från jobbet designat!
Ciao
//FrökenKajson
Kommentera inlägget här: