Powered by Jasper Roberts - Blog

liiite bilder från igår...

Igår låg alltså jag och R i parken hela eftermiddagen för att sedan inse att vi måste ju äta något innan vi går på kvällens fest och dagen till ära tänkte jag minsann trotsa R och inviga vårt kök och laga en måltid för första gången (ja ugnen har ju varit igång förr men sprisen har jag ju inte fått röra för fläkten... Vi har fortfarande ingen fläkt men det hoppas jag att det blir ändring på i denna veckan... HELT SJUKT vad lång tid det har tagit!!) Sagt och gjort så lagade jag till en bit kött på vår supersnabba spis, blev fasiken tokstressad av hur snabb den var. På 18 sekund från noll till max. Sjukt. Efter det piffade vi till oss och åkte till Söder för att fira ett födelsedagsbarn med fest:
Födelsedagsbarnet
Gäster.. Var jag tuff i nitarmband eller?
Mer gäster
Söta nykomlingen till gänget!
Mkt fotbollssnack inför Sverige-Danmark nästa helg!

Efter festen bestämde sig nästan alla för att ta sig ut och dansa lite, vi tog en rask promenad till Debaser (stavas det så?) på Medis vilket var ett STORT misstag. Vad är det med mig och utgång i denna stad? Har bott här i exakt ett år nu och jag har fan ALDRIG lyckats med en utgång här! Vi kom in på stället och gick till baren för att konstatera att hela stället var fullständigt dött! Klockan var runt kvart i ett på natten och där var sammanlagt 17 personer på stället. That´s it! Sjukt va? Var som ett spökhus, astråkigt! Och vi som vara så laddade!! Blev lite skumpa (nog den som smällde till rejält idag) och sen landade jag och R hemma vid tre efter lite pommes. Mmm..

Väl idag vaknade jag för att konstatera att jag åkt på en REJÄL bakfylla och fick somna om till lunchtid då jag hasade mig upp för att äta lite mackor och kolla delar av Robinssonfinalen, därefter la vi oss i skuggan i Vasaparken resten av dagen för att vila mer. Phu. Aldrig mer bakfull under dessa vackra sommardagar säger jag bara, kunde inte njuta ett smack av solen idag och har inte fått någon vacker brun hy utan ser mer grådassig ut i skinnet, usch! Skärpning på mig! Väl hemma igen vid halv fyra kände jag mig tokigt ossugen på att ta mig iväg på en överrasknings-examenstillställning i Täby eftersom huvudet dunkade och kroppen mådde illa. Jaja, har man lovat så har man så det var bara att ta sig in i duschen och vakna till liv! R valde dock att stanna hemma.... Jag är SÅ GLAD att jag åkte ut till Täby och hängde med alla där, helt fantastiskt härliga människor och ett litet glas rosé på en terass med magisk utsikt var precis vad jag behövde! Nu mår jag tusen gånger bättre!

Dags att sova, klockan är halv tolv på natten och vi går snart över i Juni månad. Nu går det fort! Här gäller det att njuta av varje dag och inse att det är nu som sommaren faktiskt är här! Bästa tiden på året i Sverige. Njut....

Veckans schema:
Måndag: Jobb 08:30 (vet jag att jag alltid är trött på måndagsmorgonen så jag tänker inte lura i er att jag lyckas vara på plats 08:00 denna morgon.) och hela dagen blir stora mötesdagan. Me like. Ska sköta lite av M:s jobb denna dag också så dagen försvinner nog i ett rasande tempo!
Tisdag: Jobb 08:00 -??? Ska göra löner och månadsslutrapporter så tisdag och onsdag blir det mkt data o siffor, phu. Sen ska jag springa en runda på kvällen, knäet bör vara fullständigt återhämtat då!
Onsdag: Jobb 08:00-??, ska ta en superlugn kväll inför kaoset som kommer!
Torsdag: Jobb, ev fältet! Är lite sugen på att köra till Borlänge och kolla in cirkusen.. Måste springa på kvällen.. (Bruce?)
Fredag:
Jobb 08:00-16:30 och sedan raka vägen till Bruce Springsteen konserten med my babe! (Håll tummarna för sol!)
Lördag: Hoppas på sol och en uppvärmingsdag i någon park, Rålis? och sedan är det dags för Sverige-Danmark på Råsunda! Kommer bli en jäkla folkfest!! Härligt!, kanske lite efterfest sedan med..
Söndag: RÖSTA! Annars blir det bara vilodag!

Uppgifter:
Köpa present till M som fyller år i helgen och ska ha kalas samt skicka ner det!
Köpa present till blivande brudparet som vi ska träffa nästa helg!
Träna 2-3 ggr.
Hämta ut Bruce biljetter för fredag
Beställa lite bilder på nätet!

Hoppas att ni har haft en jättebra helg!

Natti vackra Maj!
//FrökenKajson
Kommentera inlägget här: