Powered by Jasper Roberts - Blog

Mystime!

Godkväll kära vänner!

Jag måste erkänna att igårkväll var en tung kväll, jag var fruktansvärt stressad, hade ont i huvudet och var rädd för att jag inte skulle få ihop de närmsta två veckorna kaos... Men så började jag prata med världens bästa sambo som stöttar och pushar mig lite igår och han sa det kloka du måste prioritera. Och det är jag ju oftast jäkligt dålig på... Jag vill lixom vara med överallt hela tiden, jag vill hjälpa alla och jag vill för allt i världen inte missa något. Jag vill aldrig säga nej. Det håller inte i längden... Så efter att funderat lite på det igår så ringde jag mamma imorse.

Och där fortsatte de kloka orden rasa in... Du måste se till att du får tid för utveckling i den spännande karusellen du är i. Du måste hinna lära dig allt som händer varje dag istället för att det bara bli mycket och sen mer och mer. Oavsett vad du tar för beslut så se till att hålla dig till dina fasta tider så du får din tid också. Hrmm. Det är också sant. Allt detta visste jag naturligtvis innan men jag kunde inte riktigt ta åt mig det... Jag kunde nog inte ta åt mig det till 100% när mamma sa det heller.... men så avslutade jag med att prata med bästisen E....

...Och hon höll med mig om att jag måste välja bort något av allt som ligger framför mig i höst. Det hade jag själv redan kommit fram till men jag hade svårt att bestämma vad jag skulle välja bort. Prioritera bort. Så vi bollade en stund vad det kunna finnas för mellanväg. Ett beslut som är taget just nu är iaf att jag inte kommer åka upp till Leksand nästa vecka för det kommer ta mer energi än vad det ger. Jag måste fokusera på vad som ger mig energi just nu. Och då prioriterades Leksand bort. Bra beslut, idag känns allt mycket lättare och roligare igen! Och jag har fått MASSOR gjort idag!

Så nu har jag tänt lite ljus och hoppat i min mjukisklänning som jag bara ÖNSKAR att jag hade ett par mysiga UGGs till att strosa omkring i här hemma (istället för mina slitna jul-rens-dunisar med hål i). Då hade jag känt mig chic och mysig! Ikväll ska jag jobba ihop presentationsmaterial på de lokaler som min kund ska välja bland till sitt event. Det är en kul uppgift, jag brukar jobba mycket med bilder och moodboards för att visa känslan jag är ute efter i just den lokalen... Så det ska jag göra nu med lite tända ljus! (Vindruvorna har jag ätit upp, hela burken! Ups!)

//FrökenKajson

Kommentera inlägget här: