Powered by Jasper Roberts - Blog

Människa igen

Mina vänner! Jag börjar ÄNTLIGEN återgå till normalt (= en huvudvärk som pulserar och trycker försiktigare) vilket känns sååå skönt. Har legat som ett kolli i två dagar. Och vet ni vad som gör mig mest frustrerad? ATT JAG INTE TRÄNAT. Fine om det inte hade blivit gymmet men jag har inte ens kunnat gå en lång promenad. Det känns liksom i hela kroppen hur still jag varit och det gör mig ledsen och arg för jag vill inte hindras från sån jag vill göra. Men jag ska vara smart och vila resten av kvällen och natten också så kan jag förhoppningsvis bränna av ett rejält pass imorgon på dagen. Håll tummarna!
Jag gav mig iaf ut på en liten promend ett varv runt kvarteret för jag behövde någon slags lunch och kylskåpet var bara fyllt med julgodis och julbak och det räcker rätt långt, men inte hela dagen! Så jag vaggade fram i nysnön som låg över hela Stockholm och inhandlade det en tråklunch till mig själv.
Jag säger det varje år men VILKET SKILLNAD det är på ljuset så fort snön kommer fram, det blir liksom DAG ett par timmar om dagen istället för nattsvart dygnet runt. Imorgon ska jag pulsera och sparka och leka lite i snön hoppas jag. För idag kände jag inte att snön fick ett tillräckligt välkomnande av mig, stackars snön. Den måste undrat varför jag inte tjoade och hoppade runt som jag brukar när den anländer! Ikväll svär jag dessutom lite över den (ve och fasa!) för den förhindrar min make att komma hem och ta hand om mig. Han sitter liksom fast på en flygplats och vi får väl se när han trillar in. Hade behövt honom de senaste två dagarna när jag känt mig totalt överkörd av svensk sjukvården och varit ledsen och arg och haft ont men han har varit iväg med jobbet så det gick liksom inte. Bästa syrran var stand-in och tog hand om mig igår. Tur att jag har henne så nära! MEN NU SKULLE JAG GÄRNA VILJA HA HEM MIN MAN IKVÄLL OM DET GÅR BRA?! Lite kärlek och klapp på pannan vore fint ikväll istället för ensamhet och bakishuvudvärk.
Unga Fru Kajson
Kategori: Vardagen med moi Taggar: Flyg, Huvudvärk, Rickard, Sjuk, Sjukhus, Smärta, Vinter;
Catharina:

Vad skönt att se att det vänt lite även om "sjukvåden" ibland kan kännas som antivård. Du är en kämpe som klarar av det mesta. Hoppas Rickard snart är hemma hos dig.
Kram C

Kommentera inlägget här: