Powered by Jasper Roberts - Blog

Årskrönikan 2013

 
Då var det återigen dags att sammanfatta årets alla månader, 2013 blev ett riktigt tungt år men det hade minsann EN MASSA ljusglimtar och parallellt löpte Kajson Events bästa år någonsin. Ett förvirrat år kan man säga!
 
Januari
Vi började med att fira in året på en stor nyårsfest hemma hos Zandra med 25 personer och en riktigt härlig kväll där vi somnade på ett lyxigt hotell i Malmö för att sparka igång 2013 med toastmasterplanering. Emelie och Fredde gifte sig nämligen den 5 januari och vi var toastmasters och körde en revy som hette "Haspen ska på", vilken magisk kväll! När det var dags att sätta igång vardagen i Stockholm igen så började jag med nya mediciner och var riktigt peppad på att lösa min huvudvärkssitation, attackerna var tillbaka och den dagliga huvudvärken växte men jag lindrade den så gott jag kunde med empati, vila och halvtidsjobb. En lördagskväll på en bar på söder med våra vänner kom de glädjande nyheterna att Tomas och Johanna väntade barn och det var lilla Sebastian som låg och lurade. Snön låg tjock och vit över Stockholm och det var fantastiska vinterdagar att promenera i när medicinerna gjorde mig tröttare än en zombie. För Great Weddings startade året med PR i alla möjliga former. Och månadens bästa var helt klart att Rickard fyllde 30 år och det firade vi med stor PUB-NIGHT här hemma och sedan drog vi till Miami och kollade på hockey, basket och latade oss. Innan månaden var slut hann vi faktiskt hela vägen till Jamaica. (Som jag förälskade mig i).
 
 
 
 
Februari
Februari började med en golfrunda på Jamaica och pussar från delfiner. Hjälp vad vi trivdes på Hilton bland alla som sa "ya man" hela tiden. Sen åkte vi vidare till Key West för ett par underbara dagar på min favoritplats på jorden och där fick vi sitta på en uteservering och se Super Bowl med Beyoncé i halvlek. Väl hemma åkte jag på en attack direkt och sen följde en månad av rent helvete med sjukvården. Jag hade en läkare som missade mig gång på gång och som felbehandlade mig med riktigt starka mediciner vilket var både obehagligt och jobbigt. I virrvarvet av detta kaoset pulserade vi snön till Ulriksdals slottscafé en söndag, gick på Johan Glans och skrattade loss och jag höll en föreläsning på en gymnasietskola vilket var enormt kul! Alla hjärtans dag firades hemma med matlagning och mys och sen kom Rickards familj och hälsade på för en helg med tekniska museumet och middag på Elverket. Sen började jag floristutbuldningen och insåg att jag är kär i blommor! Jag övade och övade och övade på att binda buketter i spiral och parallellt försökte jag bara jobba 50% men det gick sådär med alla förfrågningar som kom in. Månaden av slutades i Skåne med fika och mys hos vänner.
 
 
Mars
 Jag började månaden i Skåne och hann träffa mina vänner innan jag åkte tillbaka till Stockholm för lite vardagslunk. Jag träffade min nya neurolog för första gången och vi anmälde den gamla. Melodifestivalen tittade vi på hemma hos grannarna med paljetter och glitteroutfits hela gänget, en otroligt rolig kväll! Och jag gjorde min första brudbukett, en rund, handbunden kompakt med grönt runt var  bestämt. En härlig powerträff med mitt fina good enoughgäng och sen var det dags för ryggmärgsprovet som resulterade i den värsta sjukskrivningen där jag låg helt platt i över en vecka med postpunktionell huvudvärk. USCH! Vid ett tillfälle var det så illa så Rickard mardrömsliknande fick ta med mig in till akuten för jag kunde inte sluta kräka av smärtan. TILL SLUT släppte det och vi kunde åka iväg på skidsemester i Chamonix.  
 
 
April
April började och slutade med resor. Vi var kvar på skidresan några dagar in och sen var det dags att åka hem och dra igång min högsäsong med massor av PR för Great Weddings, jobb med event och försöka ta igen floristutbildningen. Jag köpte den mintgröna tylldrömmen på HM (bland annat) och vi firade Zandras 30årsdag på Wasahof en härlig kväll. Våren smög sig sakta på och det varvades jordgubbar med försiktiga utomhusfikor då och då. Och nu ska ni få höra, mamma och pappa åkte till Paris och när de ändå var där så letade de på bron efter vårt kärlekslås som jag och Rickard satt ditt och det hängde kvar minsann! Jag och Rickard hade en magisk kväll som jag kallade midnight in Gamla Stan, en sån där riktigt underbar kväll tillsammans. Vi hann ner till Småland en sväng och vi var på Teatergrillen för att fira mamma en annan kväll. Och månaden avslutades med en resa till Mallorca med syrran!
 
 Maj
Jag och syrran startade denna månad med semester på Mallorca, en ljuvlig liten kort weekend där vi bara vilade och mös innan det var dags att åka hem och kolla på Bruce Springsteen med familjen! Som jag älskar hans konserter!! Och från Mallis hann jag få både Hannah Widells och Isabella & Odds bröllop inbokade minsann! Jag visste i smyg att Alex skulle fria till min syster och vi smög runt då och då och kollade ringar och bokade hotell i New York där det skulle ske, åååh detta pirr i magen! Jag, mamma och pappa hade en underbar fransk dag i Kungsträdgården som jag minns med värme och vi hann ner till Skåne en sväng för att träffa mina vänner. Jag fyllde 27 år och det firade jag med mamma på stan, vi åkte turistbussen och hade en helt fantastisk dag! Sen var det redan dags att leverera Widells bröllop och köra provfotograferingen med Great DIY med Isabella och Odd. Full fart framåt på bröllopsfronten helt enkelt! Emmy tog examen från Beckmans och det var så vansinnigt coolt att se hennes slutvisning på Berns. Vi gick på Beyonce och skakade loss och min familj bar mig igenom allt jobb som låg över mig som jag inte riktigt var kapabel att genomföra då sorgen var för stor och biverkningarna av medicinerna för många. Vi var ett roligt gäng tjejer som tog oss igenom Vårruset i Great Weddings varumärke och sen hade picknick i det fria. Värmen hade verkligen kommit redan i Maj.
 
 
Juni
 Månaden började med leverans av ett stort bröllop samma dag som Rickard sprang Marathon, vilken hjälte! Sen följde en vecka med hårt jobb inför det kungliga bröllopet med mycket PR och mitt första framträde i TV när jag gästade Gomorron Sverige och pratade om färger och trender för bröllop 2013. Vi besökte Smaka på Stockholm en ljummen kväll och nationaldagen firades i bikini med ett stort gäng nere vid Karlberg. Sen körde jag stort företagsevent på F12 en fredag innan vi flög till Gotland för att gå på Elizabeth och Jockes fantastiska bröllop! Vilken höjdarkväll det var! Samtidigt så friade Alex till min syster i New York, något jag vetat i flera månader och äääntligen fick fira med dem så fort de kom hem. När det var dags för midsommarafton åkte vi ner till Skåne för att fira med Nea, väl där nere hann jag även sitta ner på en fantastisk lunch med farfar och sätta igång ett hemligt projekt.  Jag och Rickard körde även till Österlen och gick på lavendelfälten och lärde oss allt om kryddors magi. Ett minne för livet. Sen sparkade jag igång sommarkampanjen och jag och Rickard passade på att ha en ljuvlig vistelse på Falkenbergs strandbad innan jag flyttade ut i skärgården till mamma och pappa en vecka.


 
Juli
Jag bodde en vecka ute i skärgården hos mamma och pappa och jag var så fruktansvärt svag. Denna månaden var en fruktansvärd tung period för mitt psyke. Medicinerna hade ätit sönder min kropp och hjärna, jag hade förlorat min bästa vän, jag hade rasat i vikt och slutat äta, jag hade jobbat sönder mig själv och min självkänsla och mitt självförtroende var kört i botten av en rad händelser. Jag kände mig inte värd någonting och fruktansvärt mörka tankar snurrade i mitt huvud. Trots det så ser månaden fantastisk ut här på bloggen med skärgårdsmys, 30-årsfest med Marie Antoinettetema för min syster och besök i Småland, Göteborg, Helsinborg och Skåne innan vi åkte på semester i Tyskland en sväng. Jag grät floder varje dag men lyckades ta mig igenom allt gott med hjälp av familjen och Rickard. Nea och några vänner här uppe i Stockholm var också ett fantastiskt stöd som såg till att jag kom på fötter till slut.
 
 Augusti
Månaden började med bilfärden tillbaka från Tyskland via Skåne och mamma och pappa och senare också Småland och svärföräldrarna. Vi landade i Stockholm och lämnade tillbaka Xc90 först när det var dags att sätta igång och fira vår första bröllopsdag! Vi åt lyxfrukosta, solade och badade med bubbel i kylväskan och käkade på Villa Godthem innan det var dags för mig att överraska med hemmahotellet. På bröllopsdagen tittade vi på filmer och kort och åt bröllopstårtan som mamma sparat i frysen i 1 år. Bättre start på månaden kunde vi inte få! Sen fick vi träffa våra vänners son för första gången, Sebastian och vi uppfann poker med syrrans ringar en sommarkväll.. Sen var vi på Måns sista allsång på Skansen, jag powerwalkade och badade så många kvällar jag bara kunde och helt plötsligt sa det PANG och en cysta sprack i mig. Fy fan vad ont det gjorde! Sen körde vi igång planeringen av syrrans bröllop och vi överraskade henne och Alex en söndag med bastuflotte och jetski i Stockholms skärgård. Resten av månaden ägnades åt fullt fokus på jobb då Isabella & Odd skulle gifta sig sista dagen på månaden och jag ville skapa deras drömdag!
 
 
September
Presidenten kom till stan men snart efter så drog jag till Skåne för att spana lokaler på Österlen och ha en fantastisk helg i Tjörnarp med familjen och extrafamiljen. Väl tillbaka i Stockholm hamnade jag i säng då min kropp tog emot en infektion efter en undersökning, så jag var lite tjurig när jag fick käka 2 pencillinkurar på en gång. Till slut kom hösten så då flydde vi till Malta för en helg fylld med sol, bad och spa. Väl hemma körde jag mina två första bröllopskonsultationer i Göteborg och där blev min dator stulen, ÅH NEJ! En varm lördagskväll hann vi gå på 2 olika 30årsfester (Anna och Martins) och dagen efter firade min syster med brunch på Hasselbacken. Grattis alla 30åringar!
 
Oktober
Äntligen kom floristkursen igång igen och jag fick binda blommor för glatta livet! Jag började smyga in lite mossa och tomtegröt i vardagen... Vi åkte till Småland en sväng för släktgolfen (men jag fick hoppa över den och mest vara i huset och elda, det jag gillar bäst!) och väl tillbaka i Stockholm gick jag på första nätverksträffen för ett nytt nätverk som heter Kronprinsessorna. Men det största som hände i Oktober var att jag och syrran satt på Riche en kväll och åt middag med fina Zandra som berättade de stora nyheterna om att de ska bli fler. Glädjetårarna sprutade och i vår kommer henne lilla Plupp som vi längtar efter! Hösten var otroligt vacker och jag fick möjligheten att se den från vattnet när vi åkte en lunchbåt med Strömma tillsammans med Good Enoughgänget. En fin, stärkande dag. Och sen kom vi äntligen, äntligen loss och köpte Rörstrandsporslin till oss. Något vi kommer ha resten av livet! Sen minns jag en fin kväll på Söder med våra vänner där vi hamnade på en hemlig bar och en kväll med Marie Göransson som jag och syrran delade.

 
November
Vi började månaden med att bli bortbjudna på en underbar middag hos Hanna & Martin och sen kom Emelie och Fredde på besök till helgen. Vi promenerade runt på Djurgården och hade en fantastiskt mysig helg tillsammans med Kaknästornet och middag på Vassa Eggen. Sen bokade vi resan hit till Dominikanska republiken där vi firar in det nya året idag minsann! Jag körde event, var med i Lifestyle Wedding och vi provsmakade årets glögg rätt tidigt på månaden, mmmmums! Vi var på Dramaten 2 gånger, både på stora och lilla scenen. (Det senare med svärföräldrarna som var uppe och hälsade på). Det blev dags att starta upp julkampanjen och jag passade på att boka in mig på Falkenbergs strandbad för andra gången i år, ett nytt favoritställe som jag gärna återkommer till framöver. Elizabeth lärde mig förlåta och sen åkte jag till Köpenhamn för en liten semester med Nea. Sen smög jag in julpynt under några mysiga dagar i Stockholm innan det var dags att flyga ner till Skåne igen för mys med mamma och pappa. 1a advent var här!

December
1a december var 1a advent och vi firade det i Skåne, sen följde en riktigt mysig decembermånad med lugn och ro hemma. Julkampanjen löpte och samtidigt jobbade jag undan och sammanfattade ihop året för bolaget. Kajson Event hann skapa en julfest också och en härlig helg besökte jag och Rickard Stallis för julfrukost, spritmuseumet och sen Skansens julmarknad. Otroligt mysigt! Till Lucia var mamma och pappa uppe och hälsade på och vi hade bland annat en supermysig kväll på Köttbaren. Mike bjöd in på julbord med alla vännerna, jag hann se musikalen Spök, jag och Rickard åkte skridskor en kväll i Kungsträdgården och vi var på Gula Änglarns julkonsert med Ledin. Sen var det dags att fira jul, först i Småland i 3 dagar och sen i Skåne där vi bland annat spelade golf på lilljulafton. OCH den 26 december lyfte flyget hit till Domnikanska republiken. Här bara vilar vi oss in i det nya året!

2013 var ett utrensande år och nu välkomnar jag 2014 som ett lugnt men spännande och händelserikt år, ikväll skålar vi in det nya året barfota på en strand!
 
GOTT NYTT ÅR!
 
Unga Fru Kajson - a Great blogg
 
Sofia:

Berätta var du hittar alla dessa fantastiska klänningar du har på dig!? SÅ FINA! :D

Svar: Oooh, vilka menar du?
Great Blogg

Kommentera inlägget här: