Powered by Jasper Roberts - Blog

En träningsutmaning till mig själv...



En träningsutmaning till mig själv...

Hepp, hepp!

Nu ska jag berätta vad jag gjorde innan nyår! Jag anmälde mig till Vår Ruset i vår och det är en ruskigt läskig utmaning för att vara mig! För det första så har jag ju alltid HATAT att springa. (Nej inte bara sådär som man är lat och tycker det är jobbigt att träna eller flåsa -utan själva SPRINGANDET har varit det jag hatat enda sedan jag var liten!!). För det andra så har jag aldrig sprungit något lopp och tanken på det skrämmer livet ur mig. Och för det tredje har jag aldrig sprungit 5km i ett sträck sedan gymnasiet när man var så illa tvungen.

Men nu har jag alltså kastat mig upp på den här hästen (som vissa tycker låter superlätt men jag vill understryka att för mig är det lika läskigt som att anmäla mig till ett maraton. Typ.) och ska lyckas springa 5km i ett sträck. Och det är det jag tränar för! Mitt mål är så simpelt som att jag vill klara att springa hela Vår Ruset utan att gå ett enda steg.

Så nu vet ni det! Nu kan jag inte backa ur... Den 2 maj går loppet och tills dess ska jag bannemej ha tagit mig upp på 5kms sträcket ett par gånger innan och känna mig laddad till tusen!

Såg den här träningströjan för 180 pix som jag kan önska mig i samband med utmaningen tänkte jag, kan vara kul som belöning, den finns här.



Jahapp. Nu vet ni den utmaningen med.

//Fröken Kajson
Kommentera inlägget här: