Powered by Jasper Roberts - Blog

DIY - gör ett gravsmycke

Att lägga blommor och tända ljus till nära och kära som inte är med oss längre idag för nog många och eftersom min mormor och morfar jobbade med blommor och även jag och min mamma ärvt lite av det intresset så brukar vi göra egna. Personligt, kärleksfullt och dessutom gratis eftersom allt man behöver finns i trädgården. (Om man nu har en sån, ahhhh huslängtan slår till igen!) 
 
Vi plockade ihop lite av var bland buskar och grenar:
 
Jag brukar lägga allt i högar innan jag sätter igång så jag ser vad jag har att jobba med. Här skulle vi göra två gravsmycken av detta och jag valde cypress i botten.
 
 
Sen band vi ihop med cypress i botten och sen nästa gröna ovanpå för att skapa botten i samma färg. Sedan valde vi allt som gick åt det röda hållet och satte ihop på ena sidan och byggde sedan vidare med det gröna och bären på andra.
 
Nu är det skymning så vi ska strax åka upp och lägga dem.
 
Catharina:

Så vackra och personliga. Tänker på er alla i Skåne nu
Kram

Emelie:

Åh vad fina! :) du är så duktig med blommor! Ja den där huslängtan har slagit till här med...

Kommentera inlägget här: