Powered by Jasper Roberts - Blog

Leta fiskar i havet

Näst sista dagen här, det har gått både fort och långsamt men det känns ändå rätt lagom faktiskt... idag blåser det för första gången, annars har det varit en perfekt liten bris och vi har spenderar 3-4 timmar nere på stranden vid havet innan vi gått och ätit lunch i skuggan och sen hängt i poolen i skuggan. De flesta poolerna här ligger ju i skuggan pga alla höga hus så det är väldigt barnvänligt av den anledningen! 

(null)

(null)

När vi är nere vid havet leker vi i sanden och gör sandkakor och så letar vi efter fiskar i havet, Rickards favoritsyssla med Charles som han kan göra i det oändliga... fast mest är det ett sätt att locka ut Charles att bada med oss, haha. I barnpoolen kan han plaska och bada huuuur länge som helst men havet tar han bara ett dopp i med oss och då får vi lura ut honom och väl där tycker han det är roligt eftersom vi leker och sjunger "Baby Shark" om och om igen...

(null)

(null)

Han har börjat sova sina dagsnaps igen på en timme men somnar ändå gott på kvällen, han sover SÅ bra här!! Kan det alltid vara så här? Trött vid halv sju/ sju och somnar innan åtta och sover till efter sju med bara ett uppvak... Så vi sover också massor. Jag har lagt mig vid tio alla kvällarna, urskönt!

Tanken var att jag skulle jobba lite här men jag har inte öppnat datorn sen jag kom hit, jag kände bara NEJ, jag behöver semester. Så jag har tagit semester och uppdaterar bara bloggen och kollar av mailen så att inget akut kommer in, men annars struntar jag i allt jobbet och det är SÅ skönt.


Anni:

Och de gör du alldeles rätt i. Semester betyder ladda batterierna 😊

Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg:

Det gör du så rätt i! Att vara ledig när man är ledig och njuta av de resor man åker på istället för att hela tiden vara någon annan stans i huvudet är SÅ viktigt. Hoppas ni har det fint!

Svar: Tack!! Det är sååå svårt när man har eget bolag dock..
JOHANNA KAJSON

Anonym:

Helt rätt att du inte jobbat!! Blev så fundersam när du innan resan skrev att du behövde avkoppling o skulle ägna kvällarna åt bl.a. jobb....? Tror man behöver koppla bort saker som jobb, mammaroll osv HELT då och då
Fortsätt njut!

Svar: Ja det är svårt när man är egen företagare och allt rullar på alltid :(.
JOHANNA KAJSON

Anonym:

Åhh vad härligt det är att följa er resa. Det verkar helt underbart och mysigt. Skönt att du kunnat släppa jobbet också. Extralyx som egenföretagare. Hade hoppats på en måndagsfrukost-bild, men hav, stand och blå himmel passar som ett bra också 😊

Svar: Ja jag tänkte först fot frukosten här men det är mest ett virrvarr av kaos, haha
JOHANNA KAJSON

Kommentera inlägget här: