Powered by Jasper Roberts - Blog

Veckans vlogg - festivlbröllop på Österlen och tips på att hålla tal när man är blyg

Jag får SÅ ofta frågan från folk som ska vara gäster på bröllop och känner på sig att de "borde" hålla tal men inte riktigt vågar så i veckans vlogg kommer ett gäng tips på hur du som är lite blyg kan hålla tal utan att behöva fakiskt stå där framme och leverera ett långt, tårdrypande eller humoristiskt tal om du inte är lagd åt det hålllet...

Men för er som inte är så bröllopsintresserade så kan jag väl avslöja att jag är RÄTT så bjussig för jag har med bitar från mitt tal (skulle vilja skriva skönsång men icke för jag har ju inte någon sångröst, haha. Men det måste man inte ha för att våga bjuda på en show, iblandä är det nästa bättre att man INTE är duktig på att sjunga om man vill köra spex med en sång på bröllop...) , en kort bildsekvens från single ladiesfilmen som jag vet många är nyfikna på (får väl höra med tjejerna om jag får bjuda på mer...) och sen är där massor av makalösa partyinspiration, detta bröllopet var verklligen all in och det roligaste, färgstarkaste och härligaste bröllopet jag någonsin gått på, vi dansade ju under bar himmel till solen gick upp...
 
 
 
Det är lite tråkigt att inte kunna visa er allt (klippt bort 15 minuter och all fin musik men eftersom man inte har rättigheterna att lägga upp riktiga låtar var jag tvungen att  ta bort allt förutom en liten snutt för jag tror att det är ok om man håller sig under 30 sek? Som de gör med sommarpratarna?) men ni får ju en känsla för den magiska dagen iaf!
 
 
 
Nästa vecka är det dags för frågevlogg igen va? Vilka ämnen vill ni beröra? Endometrios vet jag att fler vill att jag ska prata om, något annat?
 
 
Anna:

Gärna mer om IVF. Och kanske inte själva IVFen i sig utan mer kring tiden innan första IVF försöket, gick du på ägglossning stimulering, hur gick er första utredning till etc. Precis i den situationen är jag just nu och finns hur mkt information som helst om själva IVF men kanske inte så mkt innan och känner mig så lost. :-(

Anna:

Gärna mer om IVF. Och kanske inte själva IVFen i sig utan mer kring tiden innan första IVF försöket, gick du på ägglossning stimulering, hur gick er första utredning till etc. Precis i den situationen är jag just nu och finns hur mkt information som helst om själva IVF men kanske inte så mkt innan och känner mig så lost. :-(

Camilla :

Wow vilken fantastisk bröllopsfilm!!! Helt underbar!! Tusen tack för att ni ville dela med er av den 🙏Kram

Becka:

Vilken härligt vlogg!! Älskar 👌

Kommentera inlägget här: